داستان عجیب اولین مربی زن در فوتبال مصر

فیضه حیدر اولین مربی زن فوتبال در مصر زندگی عجیبی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  فیضه حیدر اولین مربی زن در فوتبال مصر چندی پیش از طرف اتحادیه فوتبال انگلیس به عنوان  اولین مدرس مصری در تعلیم فوتبال  تایید صلاحیت شد. این زن مصری  از کودکی وارد عرصه فوتبال شد و علاقه فراوان خود به فوتبال را  به همه ثابت کرد.

فیضه حیدر در اولین فصل فوتبال زنان در مصر در سال ۱۹۹۷ به باشگاه Helwan پیوست، سپس کار خود را در سال ۲۰۰۳ در باشگاه هواپیمایی ادامه داد و در سال ۲۰۰۵ عنوان قهرمانی لیگ مصر را برای همین باشگاه کسب کرد.

فیضه حیدر در مصاحبه‌ای با اسکای اسپورت اظهار کرده است: "من اهل مصر هستم و موضوع بازی کردن ورزش فوتبال برای من آسان نبود، زیرا جامعه مصر سنت‌های خود را دارد. من در ابتدا با مخالفت‌های زیادی رو به رو شدم و سپس توانستم آن‌ها را متقاعد کنم که آن چه من انجام می‌دهم کار اشتباهی نیست.

او ادامه داد: بعد از مصاحبه‌هایی که در رسانه‌ها انجام دادم و  همچنین افتخاراتی که در این مسیر به دست آوردم به خانواده ام ثابت شد که من کار خوبی انجام می‌دهم و اشتباهی را مرتکب نشده ام.

فیضه افزود: من در اولین فصل فوتبال زنان در لیگ مصر در سال ۱۹۹۷ در باشگاه جنبش Helwan بازی کردم، سپس از سال ۲۰۰۳ با باشگاه هواپیمایی قرارداد بستم و همیشه در مسابقات تیم فوتبال زنان مصر شرکت کردم. من اکنون نیز فوتبال بازی می‌کنم و تمرین می‌کنم.

او ادامه داد: به دلیل فعالیت هایم با گروه‌های حاشیه نشین، برای جامعه محلی مصر فردی شناخته شده هستم. من برای توانمندسازی دختران و گسترش فوتبال زنان در سال ۲۰۱۳ طرحی به نام"رویای خود را تحقق بخشید " را ارائه دادم و در سال ۲۰۱۷ این طرح به عنوان یک پروژه ملی تحت عنوان "هزار دختر با هزار آرزو" در سطح ۲۷ فرمانداری در مصر اجرایی شد.

فیضه حیدر در پایان گفت: برنامه‌ای برای مهارت‌های ابتدایی افراد با نیاز‌های ویژه وجود داشت و من به دلیل تجربه در این موضوع از نظر اجتماعی، برای آموزش تیم ملی مصر با نیاز‌های ویژه نامزد شدم و بر این اساس رئیس جمهور کشورم به من مدال درجه ۳ اعطا کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار