جمالی نژاد:

داوطلبان انتخابات شوراها در هفت شهر استان فارس به حد نصاب نرسید

معاون عمرانی وزیر کشور از به حد نصاب نرسیدن تعداد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی ۷ شهر استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور روز چهارشنبه در حاشیه دومین نشست معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های کشور اظهار کرد: تعداد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در استان فارس شهر‌های حسن آباد، سده، کامفیروز، وراوی و تسوج، شهر استرجان در اصفهان، شهر نوده در استان مرکزی به حدنصاب نرسیده و به صورت قائم مقامی و جانشینی اداره می‌شود.

وی اظهار کرد: در کنار انتخاب حاکمیت ملی که شخص رئیس جمهوری است حاکمیت محلی هم با شوراهای اسلامی شهر انتخاب می‌شوند.

جمالی نژاد بیان کرد: انتخابات شورا در یک هزار و ۴۰۰ شهر و ۴۰ هزار روستای کشور برگزار می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در انتخابات ۱۴۰۰ بیش از ۵۱ هزار نفر برای شهر‌ها و ۲۴۸ هزار نفر برای روستا‌ها داوطلب شده اند.

جمالی نژاد با بیان اینکه بعد از این انتخابات، انتخابات شهرداران و دهیاران برگزار می‌شود که تغییر و تحول این دوران بسیار مهم است، گفت: شهرداران جدید همیشه از عملکرد شهرداران قبل گلایه دارند که باید صورت جلسه‌های تغییر و تحول سریع‌تر آماده شود تا مدیران بعدی راحت‌تر کار خود را آغاز کنند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار