گفتگوی نخست وزیران پاکستان و انگلیس درباره افغانستان

نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با همتای انگلیسی خود روند صلح افغانستان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر نخست وزیری پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: عمران خان، نخست وزیر پاکستان با بوریس جانسون، همتای انگلیسی خود، تلفنی درباره موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله آخرین تحولات مربوط به افغانستان به رایزنی پرداخت.

این بیانیه افزود: بررسی پروسه صلح افغانستان، خروج نظامی آمریکا از این کشور و هرگونه پیامد احتمالی آن در کنار بررسی همکاری‌های تجاری و اقتصادی دوجانبه از جمله محور‌های گفتگوی مقامات دو کشور بود.

نخست وزیر پاکستان گفت: هیچ راه حل نظامی برای بحران افغانستان وجود ندارد و راه حل سیاسی از طریق مذاکرات تنها راه پیش روی این مسئله است.

عمران خان با تاکید بر اهمیت عقب نشینی مسئولانه نظامیان آمریکایی از افغانستان، همتای انگلیسی خود را از تلاش‌های پاکستان برای حمایت از روند صلح افغانستان، به عنوان بخشی از یک مسئولیت مشترک آگاه کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که پاکستان و انگلیس بتوانند یک همکاری گسترده و قوی‌تر بویژه در زمینه تجارت و سرمایه گذاری ایجاد کنند.

در این تماس تلفنی موضوعاتی از قبیل همکاری در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، مبارزه و کنترل کرونا و همچنین قرار گرفتن پاکستان در فهرست ممنوع الورود‌ها به انگلیس به علت شرایط کرونایی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار