وزیر بهداشت تاکید کرد؛

ضرورت توانمندسازی کادر مامایی با حضور هرچه بیشتر دانشجویان و مربیان مامایی

نمکی در نامه‌ای به معاون آموزشی وزارت بهداشت بر نقش ماما‌ها در بهبود شاخص‌های بهداشتی و حضور هرچه بیشتر دانشجویان و مربیان مامایی در بخش‌های زنان و زایمان تاکید کرد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به علی اکبر حق دوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر نقش ماما‌ها در بهبود شاخص‌های بهداشتی از جمله مراقبت از مادران باردار قبل، حین و بعد از زایمان و نیز مراقبت از کودکان، بر توانمندسازی کادر مامایی و حضور هرچه بیشتر دانشجویان و مربیان مامایی در بخش‌های زنان و زایمان و درمانگاه‌های مربوطه جهت فراگیری آموزش‌های لازم و انجام کارآموزی، تاکید کرد.

در این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر حق دوست
معاون محترم آموزشی

باعنایت به اینکه بهبود شاخص‌های بهداشتی از جمله مراقبت از مادران باردار قبل، حین و بعد از زایمان و نیز مراقبت از کودکان و .. از ابعاد بسیار مهم رسیدن به هدف تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه بوده و در این رابطه کادر مامایی به ویژه در مراکز بهداشتی و درمانی و مرکز تسهیلات زایمانی نقش بسیار مهمی به عهده دارند، لذا ضرورت ایجاب می‌کند تا از توانمندی‌های لازم بهره‌مند شوند. ترتیبی اتخاذ کنید تا مدیران محترم گروه و روسای بخش‌های زنان و زایمان به منظور توانمندسازی کادر مامایی، زمینه حضور هرچه بیشتر دانشجویان و مربیان محترم مامایی را در بخش‌های زنان و زایمان و درمانگاه‌های مربوطه جهت فراگیری آموزش‌های لازم و انجام کارآموزی فراهم کرده و نهایت همکاری را به عمل آورند. ارسال گزارش اقدامات آتی به دفتر اینجانب مورد انتظار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار