گزارش سایت AFC از پیروزی مقتدرانه ایران برابر بحرین با درخشش سردار

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا(AFC) با انتشار گزارشی به بررسی پیروزی مقتدرانه تیم ملی ایران برابر بحرین در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال کشورمان دوشنبه شب در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موفق شد بحرین را با گل‌های سردار آزمون (۲ گل) و مهدی طارمی با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارش خود از این بازی نوشت:" سردار آزمون ۲ گل زد تا جمهوری اسلامی ایران در گروه C مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آسیای چین ۲۰۲۳، روز دوشنبه یک پیروزی حیاتی برابر بحرین کسب کند.

این ۳ امتیاز باعث شد تا ایران با ۱۲ امتیاز با عبور از بحرین به رتبه دوم برسد. ایران ۲ امتیاز از عراق صدرنشین عقب است و هر ۲ تیم ۲ بازی باقی مانده دارند. این شکست برای بحرین ضربه بزرگی بود؛ زیرا این تیم با تنها یک بازی باقی مانده در راه صعود به دور سوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در رده سوم گروه ایستاده است.

در دقایق ابتدایی مسابقه، بحرین که با پیروزی ۸ بر صفر ۴ روز پیش مقابل کامبوج روحیه گرفته بود، بازی را سفت و سخت شروع کرد و علیرضا بیرانوند، دروازه بان ایران را مجبور کرد که روی سانترمهدی حمیدان، واکنش زودهنگامی داشته باشد و دروازه خود را نجات دهد.

ایران هنگام مالکیت توپ، شیوه بازی صبورانه تری را در پیش گرفت، اما در اوایل نیمه اول نتوانست راهی برای عبور از دفاع بحرین پیدا کند.

هنگامی که احمد نبیل از بحرین به دلیل تکل خشن روی مهدی طارمی در خارج از محوطه جریمه اخطار دریافت کرد، ایران فرصتی برای شکستن قفل بازی به دست آورد؛ اما شوت مهاجم پورتو از این ضربه آزاد به دیوار دفاعی برخورد کرد.

ایران در حالی که سید محمد عباس، دروازه بان بحرین را با شوت‌های از راه دور خود آزمایش می‌کرد، به تدریج تسلط خود را بر بازی آغاز کرد، بیرانوند هم در یک نوبت مانعی سر راه گلزنی بحرین شد.

تیم ملی ایران در نیمه دوم، تیمی متفاوتی بود و سرانجام در دقیقه ۵۴ پاداش زحمات خود را گرفت. آزمون به لطف پاس بی نقص طارمی از محمد عباس عبور کرد تا قفل و طلسم بازی را بشکند.

بحرین در جست و جوی گل تساوی جلو کشید، اما در دقیقه ۶۱ با ضد حمله مجازات شد. طارمی کنترل بی عیب و نقصی را برای تملک توپ انجام داد و سپس با پاس خود آزمون را پیدا کرد و این بازیکن به گل دوم رسید.

بحرین به فشار خود ادامه داد، اما این ایران بود که دوباره به گل رسید، طارمی با دریافت پاس احمد نوراللهی در دقیقه ۷۹ با ضربه‌ای به گوشه پایین سمت چپ دروازه بحرین، گلی را که شایستگی اش را داشت به ثمر رساند.

ایران روز جمعه با کامبوج بازی می‌کند؛ در حالی که بحرین روز ۱۵ ژوئن با بازی برابر هنگ کنگ به بازی‌های خود در این مرحله پایان می‌دهد."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار