بهره برداری از تصفیه خانه موقت قاین تا سه ماه آینده

رئیس اداره بهره برداری فاضلاب امور آب و فاضلاب شهرستان قاین از ساخت تصفیه خانه موقت فاضلاب هزار واحدی این شهرستان تا سه ماه آینده خبر داد.

شکوهی رئیس اداره بهره برداری فاضلاب امور آب و فاضلاب شهرستان قاین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طراحی اولیه پکیج تصفیه خانه موقت فاضلاب هزار واحدی قاین انجام شده و تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: تصفیه آب به اندازه ظرفیت فاضلاب خواهد بود و در حال حاضر پیمانکار تجهیز کارگاه را انجام داده است.

شکوهی عنوان کرد: از دی ماه پارسال انشعاب آب را به شبکه وصل کرده ایم و ایستگاه پمپاژ حدودا ۱۵ دی ماه پارسال راه اندازی شده است.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره بهره برداری فاضلاب امور آب و فاضلاب قاین با اشاره به وضعیت فاضلاب تا قبل از ایجاد تصفیه خانه بیان کرد: این انشعاب از مجتمع غدیر شروع می شد، در طول مسیر شهرک‌های زیادی را درگیر کرده و در نهایت به رود شور قاین انتقال داده می‌شد.

او ادامه داد: ابتدا قرار بود فاضلاب با پمپاژ وارد رودخانه فصلی شهر شود که در این صورت معضلات اجتماعی و آزار دهنده ای را برای شهروندان به دنبال داشت.

شکوهی تصریح کرد: آب فاضلاب به سمت تصفیه خانه انتقال داده می‌شود و بعد از نصب و راه اندازی تصفیه خانه می‌توان از آب این فاضلاب برای کشاورزی نیز استفاده کرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.