روسیه: ناتو به فکر حل مشکلات خود باشد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به سخنان دبیرکل ناتو، از این نهاد خواست به جای دخالت در امور داخلی کشور‌ها به فکر مشکلات خود باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در اظهاراتی به سخنان دبیرکل ناتو واکنش داده و اعلام کرد این نهاد معمولا به دخالت در امور داخلی کشور‌ها می‌پردازد.

پیش‌تر «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، از نگرانی این نهاد درباره تقویت همکاری بین روسیه و بلاروس خبر داد و اعلام کرد که ناتو آماده است تا در صورت هرگونه تهدید از متحدان خود محافظت کند.

اکنون زاخارووا در واکنش به این اظهارات گفت: «این پرسش همواره وجود دارد که چرا غرب رویکردی خصمانه با بلاروس دارد. همکاری مؤثر میان دو کشور از برنامه‌های ناتو نیست، زیرا این نهاد تنها برنامه داخالت در امور داخلی کشور‌ها را دارد.»

این مقام ارشد روس در ادامه به محافظت ناتو از تهدید علیه متحدان خود نیز واکنش داده و آن را به دلیل «ترسِ قدیمی در میان اعضای ناتو» دانست.

در انتها، زاخارووا اعلام کرد: «تروریسم داخلی در آمریکا ازجمله مشکلات حل نشده ناتو در چند دهه اخیر بوده است. این چیزی است که کشور‌های عضو ناتو باید فوری به آن رسیدگی کنند.»

مدتی است که اعتراضات در بلاروس به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در جریان است. انتخابات در این کشور ۹ اوت برگزار شد و در آن الکساندر لوکاشنکو با ۸۰ درصد آراء پیروز اعلام شد.

اما عده‌ای به‌ویژه «سوتلانا تیخانوفسکیا»، رقیب اصلی لوکاشنکو و از سران مخالفان این نتیجه را نپذیرفتند و اعلام کردند در این انتخابات تقلب گسترده صورت گرفته است.

بلافاصله کشور‌های غربی ازجمله آمریکا و اتحادیه اروپا نیز صحت انتخابات بلاروس را زیر سوال بردند و آن را متقلبانه اعلام کردند.

اما لوکاشنکو ضمن رد اتهام تقلب انتخاباتی، تاکید کرده است معترضان از خارج از کشور حمایت می‌شوند. او معتقد است که آمریکا در پس همه این اعتراضات قرار دارد و به دنبال وقوع انقلاب رنگی در بلاروس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار