دادگستری آمریکا: منبع اخبار افشا شده خبرنگاران را نخواهیم خواست

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد پس از این اطلاعات اجباری از خبرنگاران و منابع اخبار افشا شده از‌سوی آنان را نخواهد خواست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دادگستری آمریکا امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل اقدامات دولت پیشن آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» و کنترل تماس تلفنی چند روزنامه‌نگار، پس از این از خبرنگاران منابع اخبار افشا شده را نخواهد خواست.

پیش از این سی‌ان‌ان و واشنگتن پست اعلام کردند وزارت دادگستری در زمان دولت ترامپ تلاش کرده است تا اطلاعات مربوط به تماس چند خبرنگار این خبرگزاری‌ها را درباره اقدامات خود در سال ۲۰۱۷ بدست آورد.

روزنامه نیویورک تایمز نیز اعلام کرده است وزارت دادگستری در زمان دونالد ترامپ و همچنین در زمان دولت کنونی آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» در تلاش بوده تا در «یک نبرد مخفی گزارش‌هایی از ایمیل‌های ۴ خبرنگار نیویورک تایمز» را بدست آورد.

ماه گذشته بایدن اعلام کرد به وزارت دادگستری آمریکا این اجازه را نخواهد داد تا سوابق و مکالمات تلفنی خبرنگاران را ثبت کند و چنین اقدامی را «اشتباه» خواند.

اکنون سخنگوی این نهاد آمریکایی اعلام کرد: «وزارت دادگستری آمریکا بررسی تمام مواردی که در آن از خبرنگاران درخواست در اختیار گذاشتن منابع و مکالمات شده را به اتمام رسانده و اکنون در راستای دستورات رئیس‌جمهور ما از خبرنگاران دریافت اطلاعات اجباری نخواهیم داشت.»

اما دونالد ترامپ همچنان در اظهارات خود خبرنگاران و رسانه‌ها را سرزنش کرده و آن‌ها را به انتشار «اخبار جعلی» متهم می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار