انصارالله یمن: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به دنبال محو هویت عربی و اسلامی هستند

دبیر کل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود به مناسبت سالروز فریاد در برابر مستکبران بر ادامه مقاومت تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون المسیره، عبدالملک بدرالدین الحوثی، دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی به مناسبت سالروز فریاد در برابر مستکبران، بر ادامه مقاومت تا شکست کامل نیرو‌های آل سعود و متحدانش تاکید کرد.

آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به دنبال محو هویت اسلامی هستند

عبد الملک بدر الدین الحوثی گفت: شعار فریاد در برابر مستکبران در سال ۲۰۰۲ میلادی به موازات دعوت‌ها برای تحریم کالا‌های آمریکایی گسترش یافت. آمریکایی‌ها حوادث یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی را به وجود آوردند تا بر سرنوشت و ثروت‌های کشور‌های عربی و اسلامی مسلط شوند.

او افزود: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در آن مرحله برای محو هویت عربی و اسلامی تلاش کردند.

مقاومت و ایران در مخالفت با سلطه آمریکا و صهیونیستها ثابت قدم ماندند

بدرالدین الحوثی تاکید کرد: هجمه آمریکا و اسرائیل با تسلیم شدن بیشتر حکام و یأس مخالفان این هجمه همزمان بود. در مقابل، طرف‌های مقاومت و ایران بر موضع شان در مخالفت با سلطه آمریکا و اسرائیل ثابت قدم ماندند.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن همچنین گفت: حزب اخوان المسلمین اصلاح در یمن خودش را در آن زمان به عنوان یک جریان اسلامی در یمن معرفی و در قدرت شرکت کرد و سمبل‌ها و شعارهایش را تغییر داد. حزب اصلاح موضعش را در قبال مسئله فلسطین تغییر داد و با آمریکا در حمله به منطقه همراه شد. سیاست جلب رضایت که حکام در آن مرحله در پیش گرفتند، همانند همکاری با دشمن علیه خویشتن بود. در رویارویی با هجمه آمریکایی-صهیونیستی نیز حسین الحوثی (شهید حسین الحوثی) فریاد در برابر مستکبران را سر داد. با وجود امکانات اندک اما سید حسین الحوثی فریادش را بلند کرد، زیرا ملت ما با خطرات و حمله آمریکا مواجه بود.

از سال ۲۰۱۵ عربستان و امارات با حمایت نظامی و اطلاعاتی آمریکا و غرب و با هدف حمایت از دولت مستعفی منصور هادی جنگی خونبار را در یمن به راه انداخته‌اند که نتیجه‌ای جز رقم زدن یک فاجعه انسانی بی سابقه در یمن نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار