سخن روز؛

انتخابات و بازنشر اکاذیب

در گرماگرم انتخابات برخی مطالب برای لطمه زدن به اعتماد عمومی طراحی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حدود ۱۴ روز تا انتخابات سرنوشت ساز ۲۸ خرداد باقیست و رقبای انتخاباتی مشغول تبلیغات هستند و هرکدام سعی دارند نامزد انتخاباتی مد نظر خود را در بین افکار عمومی مقبول کنند تا بتوانند رای بیشتری به سبد او بیافزایند.

صرف نظر از این که در انتخابات چه فردی یا حزب و گروهی مقبول مردم خواهد افتاد و منتخب مردم می‌شود اگر نگاهی کلانتر به انتخابات بیاندازیم می‌بینیم که در این گرماگرم انتخابات دشمن کمین کرده اند.

در این بازار گرم انتخابات بازار مکاره هم داغ داغ است از اخباری تحت عنوان افشاگری تا انتشار برای اولین بار که با هدف خاصی طراحی شده اند.

دشمنانی که سالهاست بر طبل ناامیدی مردم می‌کوبند و هدف آن‌ها سیاه نمایی و ایجاد یاس و نا امیدی در داخل و خدشه به چهره جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرز‌ها و فضای بین الملل است.

دشمن خوب می‌داند آنچیزی که انقلاب اسلامی ایران را با همه دشمنی‌ها و با همه فشار‌ها سرپا نگه داشته پشتوانه مردمی این نظام است و برای زدن این نظام نیاز دارد مردم را نا امید کند و از صف پشتیبانی از انقلابشان خارج کند.

بدین ترتیب هم پشتوانه مردمی را می‌زند هم در عرصه بین الملل نظام ایران را نظامی نا مقبول جلوه می‌دهد و راه را برای فشار بین المللی بر مردم ایران هموار می‌کند.

حجت الاسلام عبدی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه روح الله گفت: هر جنبشی و انقلابی مانند کشتی برای حرکت نیاز به سه عنصر سوخت، موتور و ناخدا دارد و هر کدام از این‌ها مشکل داشته باشد کشتی در حرکتش  به مشکل می‌خورد.

حجت الاسلام عبدی افزود: موتور حرکت انقلاب اسلامی ایران اسلام و آموزه‌های دینی ماست، سوخت این کشتی مردم هستند و ناخدای این کشتی رهبری است و دشمن هرسه را مورد آماج حملات رسانه‌ای قرار داده است..

او اضافه کرد: آنچیزی که در این سه موضوع بیشتر مورد توجه دشمن است مردم ایران هستند چرا که اگر این کشتی بدون سوخت باشد متوقف خواهد شد.

اما دشمن در قالب انتشار مطالب افشاگرانه نا امیدی ملت و جدایی از انقلاب و حضور نیافتن در انتخابات سرنوشت ساز را دنبال می‌کند و اقدام به تخریب چهره کاندیدا‌ها می‌نمایند تا با گل آلود کردن آب انتخابات ماهی خود را صید کند.

بار‌ها در فضای مجازی دیده ایم که افرادی ناشناس با ایجاد کانال و گروه‌های تلگرامی و یا صفحات اینستاگرامی در قالب انتشار مطالب افشاگرانه اقدام به تخریب چهره کاندیدا‌ها می‌کنند.

این افراد با شگرد ارسال لینک گروه، کانال و صفحه برای چهره خاص و یا قرار دادن لینک در گروه‌های تلگرامی پر مخاطب اقدام به انتشار مطالب کرده و جهت جلوگیری از شناسایی بلافاصله  اکانت خود را حذف می‌کنند.

این کار تا اینجا و در مرحله اول برعهده دشمن و عوامل نفوذی آن است از این مرحله به بعد است که دشمن به من و شما امید بسته و از طریق تک تک ما مردم این پیام‌ها را به گستره جامعه پراکنده می‌کند، اما چگونه؟

در مرحله دوم برخی افراد  پازل دشمن را  تکمیل کرده و اقدام به انتشار این مطالب نموده و اظهار می‌دارند «نگارنده مطلب ارسال شده نیستند و فقط آن را انتشار (فوروارد)  کرده اند»؛ و به دین ترتیب دشمن به مقصد خودش رسیده و می‌داند که پیامش بر جامعه اثر مورد نظر را خواهد گذاشت و با تکرار بازنشر این پیام‌ها افراد زیادی در جامعه به یاس اجتماعی دچار خواهند شد.

جدای از مسئولیت اجتماعی که برعهده تک تک ما مردم در باز نشر این اخبار است بازنشر اینگونه مطالب مصداق نشر اکاذیب است و تبعات حقوقی خواهد داشت.

پس بیایید در گرماگرم انتخابات مراقب باشیم هر مطلبی را باز نشر نکنیم؛ این کار سختی نیست و فقط مقداری دقت می‌خواهد.

به قول شهید بزرگوار مرتضی مطهری هر اتهامی راجع به فرد یا گروهی شنیدیم تنها می‌توانیم تحقیق کنیم و به هیچ عنوان حق انتشار  این مطلب را با عنوان  این که  ما هم شنیده ایم نداریم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.