نگاهی به عملکرد زلاتان غایب بزرگ یورو ۲۰۲۰

ستاره تیم ملی فوتبال سوئد به علت مصدومیت مسابقات جام ملت‌های اروپا را از دست داده است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، زلاتان ابراهیموویچ ستاره فوتبال که بعد از مدت‌ها بار دیگر به تیم ملی سوئد دعوت شد به علت مصدومیت در مسابقات سری آ ایتالیا، جام ملت‌های اروپا را از دست داد.

زلاتان ابراهیموویچ که تمام عناوین برتر را تیم ملی سوئد در اختیار دارد و مهمترین بازیکن تاریخ فوتبال این کشور محسوب می‌شود در کنار کاپیتان تیم ملی اسپانیا از بزرگترین غایبان این مسابقات محسوب می‌شود.

عملکرد زلاتان در دوران بازیگری

۱. مالمو سوئد  

فوق ستاره سوئدی سال ۱۹۹۶ به تیم جوانان شهر مالمو سوئد پیوست. او پس از درخشش در این تیم بعد از ۳ سال به تیم بزرگسالان مالمو پیوست و تنها بعد از یک ماه نیز اولین گل دوران فوتبال حرفه‌ای خود را به ثمر رساند. زلاتان در مالمو ۱۸ گل زد.

۲. آژاکس هلند

ابراهیموویچ تابستان ۲۰۰۱ به آژاکس پیوست و تا ۲۰۰۵ در این تیم هلندی توپ زد. زلاتان در ۱۱۰ مسابقه برای این تیم ۴۸ گل به ثمر رساند و توانست ۴ عنوان مختلف را با این تیم هلندی کسب کند.

۳. یوونتوس ایتالیا

پس از درخشش این ستاره در هلند باشگاه‌های بزرگ اروپایی به دنبال این سوئدی رفتند. زلاتان زمانی که مشتریان زیادی داشت سری آ و یوونتوس را انتخاب کرد و با قراردادی به ارزش ۱۹ میلیون یورو به تورین نقل مکان کرد.

زلاتان طی ۲ فصل حضور در یوونتوس در ۹۲ بازی ۲۶ گل به ثمر رساند. زلاتان از بازیکنانی بود که بعد از مشکلات مرتبط با کالچو پولی بیانکونری را ترک کرد.

۴.اینتر ایتالیا

بعد از حاشیه‌هایی که برای تیم یوونتوس پیش آمد این سوئدی بدون مکث یوونتوس را ترک کرد و به اینتر پیوست. زلاتان ۲۰۰۶ به اینتر پیوست در ۱۱۷ بازی ۶۶ گل به ثمر رساند. این ستاره سوئدی در اینتر ۳ قهرمانی ایتالیا و ۲ سوپر جام این کشور را کسب کرد.

۵ . بارسلونا اسپانیا

زلاتان تابستان ۲۰۰۹ با قراردادی ۴۶ میلیون یورویی به بارسلونا پیوست.

زلاتان در بارسلونا به دلیل اختلاف با گواردیولا روز‌های خوبی را سپری نکرد، اما باز هم از لحاظ آماری رکورد‌های خوبی ثبت کرد. زلاتان در ۴۶ بازی ک ۲۲ گل نیز به ثمر رساند و ۵ جام مختلف کسب کرد.

۶. میلان ایتالیا

زلاتان بعد از اختلافات با گواردیولا سال ۲۰۱۰ و با قراردادی قرضی و پرداخت ۲۴ میلیون یورو به میلان ایتالیا پیوست. زلاتان در میلان یک قهرمانی لیگ و یک سوپر جام ایتالیا کسب کرد.

۷.پاری سن ژرمن فرانسه

زلاتان تابستان ۲۰۱۲ به پاری سن ژرمن پیوست. او در حضور ۴ ساله خود در این تیم آمار بسیار خوبی ثبت کرد. زلاتان در پاری سن ژرمن ۱۰ عنوان قهرمانی مختلف کسب کرد و توانست در ۱۸۰ مسابقه ۱۵۶ گل به ثمر برساند.

۸. منچستریونایتد انگلیس

زلاتان در ۳۶ سالگی بالاخره به لیگ جزیره کوچ و باشگاه منچستریونایتد را انتخاب کرد. البته زلاتان به علت مصدومیت تنها ۲ فصل در منچستریونایتد حضور داشت. او در این مدت توانست ۳ جام مختلف را با این تیم کسب کند و در ۵۳ مسابقه نیز ۲۹ گل به ثمر برساند.

۹. لس آنجلس گلکسی آمریکا

تابستان ۲۰۱۸ و بر خلاف انتظار زلاتان به آمریکا و لیگ حرفه‌ای MLS رفت. زلاتان پا به سن گذاشته در آمریکا هم تغییر نکرد و آمار خوبی در این تیم ثبت کرد. این سوئدی در ۵۸ مسابقه ۵۳ گل زد و بهترین بازیکن تیم خود نام گرفت.

۱۰. میلان ایتالیا

در شرایطی که تمام اهالی فوتبال منتظر خداحافظی زلاتان از دنیای فوتبال بودند او بار دیگر به فوتبال اروپا بازگشت تا ثابت کند همچنان یکی از بزرگترین مهاجمان تاریخ فوتبال جهان است.

ابراهیموویچ زمستان ۲۰۱۹  به صورت قرضی و ۶ ماه به میلان تیم سابق خود بازگشت. عملکرد زلاتان در این تیم به حدی خوب بود که مدیران میلان را مجبور به تمدید قرارداد خود کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار