استاندار زنجان مطرح کرد؛

زنجان یکی از استان های موفق در امر واکسیناسیون کرونا

حقیقی گفت: زنجان یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در بحث واکسیناسیون کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی  استاندار زنجان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در محل استانداری زنجان بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان زنجان تأکید کرد و گفت: تنها راه رهایی از این بیماری رعایت بهداشت است.

او بابیان اینکه انتخابات و مقابله با ویروس کرونا از موضوعات مهم روز هستند، افزود:  استان زنجان در تلاش است تا با اتخاذ تمهیدات و رعایت دستورالعمل های بهداشتی تبلیغات انتخاباتی را بدون بروز هیچ مشکلی برگزار کند.

استاندار زنجان گفت: طی هفته آینده تبلیغات نامزد‌ها افزایش می‌یابد و در این میان مسئولین ستاد‌ها نیز برای مشارکت حداکثری تلاش کنند.

حقیقی به ترزیق واکسن در استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: تا تمام افراد بالای ۶۰ سال دوز اول واکسن کرونا را تا پایان خرداد امسال تزریق و دوز دوم را نیز یک ماه بعد از آن دریافت خواهند کرد و اگر این کار انجام شود، بسیاری از مسائل دیگر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی قابل حل است چرا که بیشترین آمار ابتلا و فوت در زنجان مربوط به سالمندان است.

او ادامه داد: زنجان در پیک چهارم بیماری کرونا عملکرد خوبی داشت و در این زمینه شهرستان طارم، به دلیل همجواری با چند استان کشور باید اقداماتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به خصوص در روستا‌ها بیشتر مورد تأکید قرار گیرد.

استاندار زنجان گفت: وضعیت کرونایی شهرستان ماهنشان در پیک چهارم خوب بود چرا که ابتلا به کرونا در ماهنشان برابر با مرگ پیک سوم شده که نشان‌دهنده وضعیت بد این شهرستان در پیک سوم بوده است.

حقیقی بر لزوم تقویت رعایت دستورالعمل های بهداشتی رستوران‌های بین‌راهی استان تأکید کرد و افزود: تیم تلفیقی برای سرکشی در خصوص تشکیل شود.

او راه‌اندازی سریع ۳۰ مرکز تجمعی واکسیناسیون در استان زنجان مورد تأکید قرار داد، گفت: برای انجام واکسیناسیون سریع کرونا، باید مکان مناسبی وجود داشته باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در زمینه انجام سریع واکسیناسیون بوده، اما با ورود واکسن داخلی، میزان تزریق در این استان به مراتب افزایش خواهد یافت، گفت: زنجانی‌ها استقبال خوبی از ترزیق واکسن دارند.

حقیقی با بیان اینکه باید از افراد و رانندگانی که از جنوب کشور به استان زنجان وارد می‌شوند تست کرونا گرفته شود، افزود: طبق آمار‌های ارائه شده در پیک چهارم کرونا در استان اغلب جوانان با شرکت در دورهمی‌ها به بیماری مبتلا شده و آن را به خانواده‌های خود انتقال دادند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.