اعضای گروه بریکس خواستار حل مسالمت آمیز موضوع هسته‌ای ایران شدند

گروه بریکس اعلام کرد مسئله هسته‌ای ایران باید در چارچوب قوانین بین المللی و از طریق گفتگو‌های صلح آمیز حل و فصل شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سیرالئون تایمز،گروه بریکس خواستار حل و فصل شدن برنامه هسته ای ایران از طریق دیپلماتیک شدند.

بر این اساس، اعضای این گروه که از طریق ویدئو کنفرانس با هم گفتگو می‌کردند، اعلام کردند: ما از گسترش تفاهمات بین ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای به منظور ادامه روند نظارت برای فعالیت‌های قانونی ایران استقبال می‌کنیم.

اعضای این گروه همچنین گفتند: روند مذاکرات برای بررسی همه جانبه موضوع هسته‌ای ایران باید در چارچوب قوانین بین المللی و از طریق گفتگو‌های صلح آمیز در بین طرفین انجام شود.

وزرای خارجه گروه بریکس که شامل کشور‌های برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی می‌شود با تاکید بر لزوم تقویت سیستم نظارت بر تسلیحات جنگی تصریح کردند: همه باید در جهت تقویت نظارت بر کنترل تسلیحات نظامی، عقد توافقنامه‌های خلع سلاح هسته‌ای و حفظ یکپارچگی برای تثبیت صلح و امنیت جهانی تلاش کنیم.

در ادامه این گفتگو وزرای خارجه گروه بریکس اعلام کردند آن‌ها تروریسم در هر شکل و ظاهری را در هر کجای جهان محکوم می‌کنند. باید با اشکال مختلف تروریسم از جمله تحرکات مرزی، شبکه‌های تامین مالی ترور و ایجاد پایگاه‌های تروریستی مبارزه کرد.

اعضای گروه بریکس بر عزم خود برای افزایش تلاش‌های مشترک در حمایت از تصویب کنوانسیون جامع تروریسم بین المللی تاکید کردند.

در این جلسه همچنین مراتب نگرانی این گروه از افزایش قابل توجه تولید و قاچاق انواع مواد مخدر در جهان اعلام شد. در ادامه نیز بر اهمیت همکاری‌های همه جانبه در جهت مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ارتقای همکاری‌های همه جانبه در این زمینه تاکید شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار