بیش از ۶۰۰ کشته در درگیری‌های ماه گذشته در افغانستان

در درگیری‌های ماه مه در افغانستان بیش از ۶۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعاتی که از سوی پایگاه خبری طلوع نیوز جمع آوری شده، دست کم ۶۲۴ نفر، از جمله ۳۰۲ غیر نظامی و ۳۲۲ نیروی امنیتی در مناطق مختلف افغانستان بر اثر انفجار، درگیری و کشتار‌های هدف دار در ماه مه (ماه گذشته میلادی) جان خود را از دست داده اند؛ همچنانکه ۷۱۰ نفر دیگر در این مدت زخمی شده اند.

بر اساس گزارش پایگاه طلوع نیوز، در طول ماه گذشته میلادی، چندین استان در افغانستان شاهد درگیری‌های شدید میان نیرو‌های امنیتی افغان و طالبان بوده اند و دست کم مرکز ۴ منطقه در بغلان، لغمان، میدان وردک به دست طالبان افتاده است.

وزارت دفاع افغانستان مدعی شد نیرو‌های دفاعی و امنیت ملی افغانستان یکسری از حملات طالبان را دفع کرده و تلفات سنگینی را به طالبان در طول این درگیری‌ها وارد کرده اند.

«روح الله احمد زی» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان مدعی شد: در طول این مدت، طالبان تلفات زیادی را متحمل شد. نیرو‌های امنیتی و دفاعی افغانستان آماده اند تا طالبان و دیگر گرو‌های تروریستی را در هر گوشه و کنار کشور در صورت لزوم، هدف قرار دهند.

همچنین غلام فاروق نجرابی، کاندیدای پیشین ریاست جمهوری افغانستان یکی از افرادی است که پسر خود را پس از آنکه یک مین روز شنبه منفجر شد، از دست داد.

در همین حال صادق قادری، از نمایندگاه مجلس افغانستان گفت: مردم افغان روزانه کشته شده و مجروح می‌شوند.

بر اساس برخی برآورد‌های غیر رسمی، این شمار کشته‌ها و زخمی‌ها گاهی به ۱۰۰ نفر هم می‌رسد. پیشتر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرده بود اوضاع امنیتی افغانستان همچنان دشوار و چالش برانگیز است.. او بار دیگر اعلام کرد با خروج نیرو‌های امریکایی و اتلاف، در برخی موارد نیرو‌های افغانستانی باید مسئولیت آینده خود را بر عهده بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.