وزارت نیرو برای تولید برق دست به دامن واحدهای صنعتی شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هفته آینده با همکاری وزارت نیرو موافقنامه ایجاد ۵هزار مگاوات نیروگاه جدید برق توسط واحدهای صنعتی و معدنی کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: البرز یکی از استان‌های صنعتی مهم کشور است که بالغ بر ۳۵۰۰ واحد صنعتی در آن فعالیت دارند و میزان سپرده‌های بانکی این واحدها به بالای ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی از یک شرایط خاصی برخوردار است و در تولید برخی از کالاهای صنعتی رتبه اول کشور را دارد.

او  با اشاره به برگزاری جلسه ستاد رفع موانع تولید برای حل مشکلات برخی از واحدها، گفت: از برنامه‌هایی که در البرز دنبال می‌کنیم بحث مسئولیت اجتماعی شرکت‌های نامدار و بزرگ است. امروز ما باید بحث خیرین توسعه را از روستا شروع کنیم این هم توسط شرکت‌های داوطلب که علاقه‌مند هستند شروع شد تا از محل کارآفرینی آموزش کسب و کار به مردم بدهند.

رزم حسینی افزود: این کار در البرز با اعلام آمادگی ۱۲ شرکت شروع شد. ما راهی نداریم جز این برای این که از مهاجرت روستایی جلوگیری کنیم نداریم.

وزیر صمت  گفت: در حوزه معادن هم حدود ۶هزار  معدن در ۳۱ استان کشور آزادسازی و از طریق مزایده عمومی و قانونی به فعالان این حوزه واگذار می‌شود.

او  در خصوص موضوع برق تولیدی توسط واحدهای صنعتی افزود: در حال حاضر ۳۰۰۰ مگاوات برق توسط واحدهای صنعتی و معدنی با نیروگاه‌هایی که این واحدها ایجاد کرده‌اند تولید می‌شود.

رزم حسینی گفت: علی‌رغم این میزان تولید برق توسط واحدهای صنعتی و معدنی، هفته آینده هم با همکاری وزارت نیرو موافقنامه ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید آغاز خواهد شد تا مشکل برق توسط خود واحدهای صنعتی حل شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.