دستیار سابق اسکوچیچ:

تیم ملی فوتبال ایران شایستگی پیروزی برابر رقبا را دارد/ نمی‌توان در انتخاب بازیکنان همه را راضی نگه داشت

اوسنیک، مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره شرایط ملی‌پوشان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی قطر توضیحاتی را مطرح کرد.

تونی اوسنیک دستیار سابق دراگان اسکوچیچ (سرمربی تیم ملی فوتبال ایران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بیان کرد: شرایط مانند یک سال و نیم پیش و تنها تفاوت این است که تیم ملی ایران قادر به میزبانی این رقابت‌های مهم نخواهد بود. در هر صورت این مسابقات موجب می‌شود تا تیم ملی شخصیت قوی و محکم خود را به رخ بکشد.

او افزود: از نظر روحی بازیکنان توانایی موفقیت برابر رقبا را دارند و کیفیت آن‌ها نشان می‌‌دهد که تیم ایران یک سر و گردن از سایر رقبا بالاتر است. شرایط برای موفقیت ایران فراهم است و از دید من آن‌ها می‌توانند به این مهم برسند چون بهترین‌ هستند.

اوسنیک درباره حضور پرتعداد بازیکنان لژیونر به نسبت بازیکنان لیگ برتری در اردوی کیش اظهار کرد: به نظر من با توجه به روحیات اسکوچیچ، کادر فنی تیم ملی فوتبال بازیکنانی را انتخاب نمی‌کند که در لیگ داخلی بازی کنند و یا اینکه حتما لژیونر باشند. مهم کیفیت بازیکنان و نحوه بازی کردن آن‌ها است که نظر کادر فنی را جلب خواهد کرد. مهم‌ترین چیز موفقیت تیم است که البته لژیونرها با کیفیت بالایشان با توجه به بازی در اروپا می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

مربی سابق تیم ملی درباره اعتراض برخی‌ نسبت به غیبت رامین رضاییان و حضور بازیکنانی مانند جعفر سلمانی در تیم ملی عنوان کرد: در تیم‌ ملی نمی‌توان همه مردم را راضی نگه داشت چرا که سرمربی تمام تلاش خود را می‌کند تا بهترین‌ها را به تیم دعوت کند‌. بازیکنانی که کیفیت، خلاقیت و عملکرد خوبی دارند با نظر کادر فنی به تیم اضافه می‌شوند و قطعا جعفر سلمانی با عملکرد خوب خود نظر پائولو سرجیو در تیم پورتیمننزه پرتغال را جلب کرد. پیشتر او کیفیت بالایی دارد و می‌تواند به تیم ملی کمک کند. واقعا سخت است که همه را راضی کرد. همه چیز هم به نظر کادر فنی برمی‌گردد تا بهترین‌ها به خدمت تیم ملی درآیند.

او درباره علت جدایی خود از تیم ملی فوتبال عنوان کرد: قرارداد من با تیم‌ ملی فوتبال در ماه دسامبر به اتمام رسید حتی قصد توافق هم داشتیم اما ترجیح دادم خیلی دوستانه با تیم ملی همکاری را تمام کنم و هیچ اتفاق بدی بین ما رخ نداد و شاید در وقتی دیگر اگر صحبتی هم شد دوستانه به توافق برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار