اجرای طرح راهداری محوری در مازندران

طرح راهداری محوری همزمان با سراسر کشور در جاده‌های مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از اجرای طرح راهداری محوری در محور‌های استان خبر داد و گفت: هدف این طرح افزایش سرعت و کیفیت خدمات راهداری در جاده‌ها بوده تا نواقص جزیی به حداقل برسد.

او افزود: طرح راهداری محوری مجموعه‌ای از اقدامات است که در یک محور به شکل دسته جمعی توسط گروه کاملی از راهداران و ماشین آلات انجام می‌شود.

نجفی گفت: در این طرح امکانات، ماشین آلات و نیروی انسانی چند شهرستان با هم تجمیع شده و همگی داخل یک کریدور از جاده‌های شریانی قرار می‌گیرند و مجموعه‌ای از اقدامات به شکل گروهی انجام می‌شوند.

او گفت: قبل از شروع کار ابتدا یک گروه ممیزی بعد از بازدید محل چک لیست نیاز‌های ضروری را تهیه گرده و بعد از تهیه برنامه زمان بندی بر اساس آن گروهی از راهداران و ماشین آلات از چندین شهرستان به صورت گسیل شده و در ابتدای محور کار خودشان را آغاز کرده و مجموعه‌ای از کار‌ها را به شکل گروهی انجام می‌دهند.

نجفی  افزود: این موارد شامل درزگیری، لکه گیری، تسطیح و اصلاح افتادگی و تعریض شانه راه، اصلاح شیب شیروانی راه، پاکسازی حریم راه، تمیز کردن حریم راه، تمیز کردن و تعویض تابلو‌های اطلاعاتی آسیب دیده، شست و شو و رنگ آمیزی حفاظ‌های ایمنی در طرفین جاده و تعویض قطعات آسیب دیده است که باید در سطح آسفالت انجام شود.

او با بیان اینکه راهداری نمونه تجسم ایثار در سختی هاست،گفت: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد افزایش ضریب ایمنی در محور‌ها و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران به مشکلات راهداران پرتلاش در سطح محور‌ها اشاره کرد و افزود: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته، بتوانیم به لحاظ مالی و تجهیز امکانات راهداری، شرایط کار را برای این صبور مردان همیشه بیدار در جاده‌ها فراهم کنیم.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.