اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه اردبیل-سرچم

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه اردبیل- سرچم اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از طریق منابع بانکی ۱۰۰ میلیارد تومان برای محور کلور – درام تأمین خواهد شد تا فرآیند اجرای این پروژه زیربنایی سرعت بیشتری بگیرد.

او تصریح کرد: از محل ماده ۵۶ قرار شده ۴۰۰ میلیارد تومان منابع صرف تکمیل محور چهار خطه اردبیل – سرچم شود که در این زمینه مقدمات تأمین اعتبار و تضمین از سوی سازمان برنامه و بودجه در حال تدارک نهایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به توسعه بزرگراه‌ها در استان با مطالعات دقیق و بررسی‌های کارشناسی اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین عامل تصادفات در جاده‌های شمال استان خطای انسانی است که در مراحل بعد خودرو و جاده از دیگر عوامل بروز تصادفات هستند.

حیدری افزود: در جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها و در بررسی دقیق مشخص شده عمده دلیل تصادفات در جاده‌های شمال استان سرعت و سبقت غیرمجاز است که قطعاً با توسعه بزرگراه‌ها ما قادر خواهیم بود جلوی تصادفات رخ به رخ را گرفته و به تعدیل این امر کمک کنیم.

او در ادامه تصریح کرد: به رغم نصب دوربین‌های نظارتی و پایشی در کنترل سرعت رانندگان، ما با برخی تخلفات از سوی رانندگان روبه‌رو هستیم که این خود به تصادفات مرگبار در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی منجر شده و به رغم همه این شرایط ما توسعه بزرگراه‌ها را به عنوان یک حرکت جدی مورد توجه قرار دادیم.

حیدری در مورد پروژه بزرگراهی اردبیل – سرچم اضافه کرد: از ۱۷۸ کیلومتر این مسیر منهای ۴۳ کیلومتر همه قطعات به پیمانکاران واگذار شده به طوری که از سمت اردبیل به سرچم ۹۰ کیلومتر و از سمت سرچم به اردبیل نیز ۴۵ کیلومتر پروژه با سرعت در حال انجام است.

او به برآورد هزینه توسعه بزرگراه و اجرایی شدن طرح‌های زیربنایی در این بخش اشاره کرد و ادامه داد: ۱۲.۵ تا ۲۰ میلیارد تومان منابع در شرایط کنونی به ازای احداث هر یک کیلومتر بزرگراه نیاز است تا ما بتوانیم طرح‌های مصوب را به سرانجام برسانیم.

حیدری از احداث کنارگذر نیر به سمت سراب خبر داد و بیان کرد: شرکت ساخت این پروژه را در مرحله مطالعه و انتخاب پیمانکار دارد تا بزرگراه نیر به سمت سراب در کنار کنارگذر این مسیر اجرایی شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.