انتقاد ترامپ از سیاست دولت بایدن در قبال رژیم صهیونیستی

ترامپ می گوید دولت آمریکا در درگیری‌های اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه نتوانسته آن طور که باید از این رژیم حمایت کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا اعلام کرد جو بایدن "سیاستی ناعادلانه" در قبال رژیم صهیونیستی در پیش گرفته و نمی‌تواند آن گونه که شایسته است از این رژیم حمایت کند.

بر این اساس، ترامپ در مصاحبه با پایگاه خبری نیوزویک گفت: اگر به ده تا دوازده سال گذشته نگاه کنیم خواهیم دید که کنگره آمریکا همیشه طرفدار اسرائیل بوده و با آن روابط نزدیکی داشته است. کنگره همیشه یکی از حامیان اصلی اسرائیل بوده است. امروز، ولی دستگاه‌های سیاسی حساس در آمریکا مانند کنگره و سنا آن طور که باید از اسرائیل حمایت نمی‌کنند.

رییس جمهور پیشین آمریکا با انتقاد از رویکرد فعلی دولت بایدن در قبال رژیم صهیونیستی اظهار کرد: مقامات آمریکایی روزی باید پاسخگوی من باشند که چرا آن طور که باید با اهداف اسرائیل همراهی نمی‌کنند.

ترامپ در ادامه تاکید کرد: هیچ رییس جمهوری در تاریخ آمریکا به اندازه من نتوانست به اسرائیل خدمت کند و روابط خود با آن‌ها را گسترش دهد.

در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی به بیت المقدس منتقل شد؛ بسیاری از چهره‌های سیاسی و مقامات کشور‌ها این اقدام آمریکا را مغایر با استاندارد‌های بین المللی در زمینه حقوق بشر عنوان کردند و آن را خلاف قوانین و خواسته‌های مشروع فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی دانستند. همچنین ترامپ در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی از توافق برجام خارج شد و بلندی های اشغالی جولان را به طور رسمی متعلق به این رژیم دانست. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نسترن
۱۲:۲۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
پس کی ترامپ رو تیکه‌تیکه می کنیم!؟
آخرین اخبار