کرونای هندی، منطقه‌ای را در چین به تعطیلی کشاند

مقامات گوانگ‌ژو در چین یک منطقه آلوده به ویروس کرونا در این استان را به صورت کامل قرنطینه کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد‌ پرس، پس از ابتلای ۲۰ مورد جدید به کرونای هندی در یک منطقه از استان «گوانگ‌ژو» واقع در جنوب چین، مسئولان این استان، منطقه آلوده را به صورت کامل قرنطینه کردند و از مردم خواستند در خانه‌هایشان بمانند.

روزنامه «گلوبال تایمز چین» به نقل از مسئولان بهداشتی این کشور اعلام کرد این نوع از ویروس خیلی قوی است و به سرعت در بین مردم پخش می‌شود.

طبق آخرین اخبار منتشر شده، محدوديت‌های جديدی صبح امروز در منطقه‌ای از گوانگ‌ژو اجرا شد. بازارها، مراکز نگهداری از کودکان و مراکز تفریحی بسته شدند، غذا خوردن در رستوران‌ها ممنوع شد و مدرسه‌ها حق برگزاری کلاس حضوری را ندارند. در بخش‌های مجاور این منطقه نيز به مردم دستور داده شد از عبور و مرور بدون دلیل خودداری کنند.

رسانه‌های چینی هر روز میزان ابتلا به کرونا را اعلام می‌کنند ولی گفته می‌شود این افراد در خارج از چین به این ویروس مبتلا شده اند.

در خصوص مبتلایان به ویروس هندی نیز رسانه‌های چینی اعلام کردند این ویروس وقتی پخش شد که یکی از ساکنان این منطقه از هند به گوانجو بازگشت و به ترتیب بعد از او اطرافیانش به این نوع ویروس مبتلا شدند.

در ماه مارس ۲۰۲۱ یک گروه تحقیقاتی سازمان جهانی بهداشت پس از سفر به چین، گزارشی منتشر و اعلام کرد «احتمال آنکه ویروس کووید-۱۹ از آزمایشگاهی در ووهان چین به بیرون درز کرده باشد بسیار ناچیز است.» به همین دلیل سازمان «حقوق مدنی آمریکایی‌های چینی‌تبار» از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا، به دلیل ادعا‌های بی‌اساسش درباره منشاء کرونا و الفاظ توهین‌آمیز او در این خصوص، شکایت کرده و غرامت ۲۲ میلیون دلاری درخواست کرده‌است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار