نصراللهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عدم سوخت رسانی مانع تعمیر به موقع نیروگاه‌های برق حرارتی شد

مجری نیروگاه‌های برق حرارتی گفت: قرار بود پایان تعمیرات نیروگاه‌ها در زمستان باشد، اما به دلیل عدم سوخت رسانی این موضوع به تعویق افتاد.

نصراللهی مجری نیروگاه‌های برق حرارتی در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت پایان تعمیرات نیروگاه‌ها گفت: قرار بود پایان تعمیرات نیروگاه‌ها در زمستان یا زودتر باشد، ولی به دلیل عدم تامین سوخت گاز نیروگاه‌ها به تعویق افتاد و قرار است تا پایان هفته آینده این تعمیرات به پایان برسد.

به گفته این مقام مسئول سالانه چیزی بالغ بر یک میلیون مشترک جدید به ظرفیت قبلی مشترکان خانگی عمومی و صنعتی اضافه می‌شود.

مجری نیروگاه‌های برق حرارتی تصریح کرد: حدود ۲ هزار مگاوات سالانه، ظرفیت جدیدی است که ما به مدار اضافه می‌کنیم. این میزان از طریق نیروگاه‌های جدیدالاحداثی که به مدار اضافه می‌شوند، تأمین می‌شود و کاملاً پاسخگوی نیاز مصرف یک میلیون مشترک و صنایع جدید است.

نصراللهی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و افتتاح نیروگاه‌های جدید تا تیرماه و به پایان رساندن تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه خردادماه، می‌تواند کمبود تولید برق را جبران کند.

او گفت: تعمیرات نیروگاهی به صورت شبانه‌روزی برای کاهش میزان خاموشی‌ها در حال اجراست و نسبت به فعالیت‌های مشابه در سال‌های  گذشته از بهبود و ارتقای چشم‌گیری برخوردار است.

مجری نیروگاه‌های برق حرارتی گفت: باید به این مسئله اشاره کرد که مدیریت برنامه‌های تعمیراتی و همکاری نیروگاه‌های حرارتی بزرگ با وجود مشکلات و ریسک‌های تعمیراتی موجب افزایش تولید و جلوگیری از بروز خاموشی‌های بیشتر طی دو ماه ابتدایی امسال شده است.

نصراللهی اضافه کرد: سال گذشته در چنین مقطع زمانی حدود ۸ هزار و ۴۰۰ مگاوات از نیروگاه‌های حرارتی به منظور اجرای برنامه‌های تعمیراتی از مدار خارج شده بودند که در وضعیت فعلی این رقم حدود ۶ هزار و ۴۰۰  مگاوات است.

او بیان کرد: ما متاسفانه ۹ هزار مگاوات کسری برق داریم تا بتوانیم از پیک تابستان گذر کنیم.

مجری نیروگاه‌های برق حرارتی در پایان اظهار کرد: این اطمینان خاطر به مشترکان صنعت برق داده می‌شود که نیروگاه‌های حرارتی در تابستان امسال علی‌رغم تمامی مسائل یاد شده با حداکثر توان در مدار تولید خواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار