گفت‌و‌گوی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

لوید آستین در تماسی تلفنی با بنی گانتس بر حمایت‌های مستمر آمریکا از رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزیر دفاع آمریکا در گفتگوی تلفنی خود با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر ادامه حمایت واشنگتن از گنبد آهنین برای امنیت این رژیم تاکید کرد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: لوید آستین در گفتگوی تلفنی با بنی گانتس از ادامه پشتیبانی کامل واشنگتن از گنبد آهنین برای امنیت این رژیم، اطمینان داد.

او افزود: در این گفتگوی تلفنی، آستین به گانتس گفت که او از حمایت دولت بایدن برای ایجاد امنیت پایدار برخوردار است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد: هر دو طرف توافق کردند که در اولویت‌های مشترک دفاعی در هماهنگی نزدیک باقی بمانند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز هفته پیش یک سفر دو روزه به خاورمیانه داشت که هدف از آن را تحکیم آتش بس و جمع آوری پول برای بازسازی غزه عنوان کرد.

در جریان حملات موشکی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در چارچوب حمایت از اشغالگران گفت: رژیم صهیونیستی حق دارد از امنیت خود دفاع کند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان ملل، در پی درگیری‌های ۱۲ روزه بین گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با حملات موشکی این رژیم به نوار غزه و کرانه باختر، بیش از ۲۷۰ نفر شامل زنان و کودکان به شهادت رسیدند، حدود ۱۹۴۸ فلسطینی زخمی شدند و بیش از ۱۱۲ هزار نفر نیز آواره شدند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد (UNHRC) روز پنجشنبه جلسه ویژ‌های را با موضوع "اوضاع وخیم حقوق بشر در سرزمین اشغالی فلسطین" برگزار و قطعنامه‌ای را برای تأسیس یک هیئت بین المللی مستقل به منظور بررسی همه موارد نقض حقوق بین الملل بشردوستانه در این حملات صادر کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، این قطعنامه را "تمسخر قوانین بین المللی" خواند و از همکاری با آن سر باز زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار