۸۱ درصد مردم استان همدان ماسک می‌زنند

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان همدان گفت:با بررسی‌های انجام شده در هفته گذشته مشخص شد ۸۱ درصد مردم این استان از ماسک استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، لیدا رفعتی، مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بابیان اینکه با بررسی‌های انجام شده در هفته گذشته مشخص شد ۸۱ درصد مردم این استان از ماسک استفاده می‌کنند.گفت:کمترین میزان استفاده از ماسک در کارگاه‌ها و صنایع کوچک با ۷۴ درصد، پایانه‌های مسافربری برون شهری با ۷۵ درصد و مهدکودک‌ها با ۷۵ درصد و رستوران و سوپر مارکت‌ها ۸۰ درصد بوده است.

او افزود: همچنین میزان رعایت موازین بهداشتی حفاظت فردی در اماکن و صنوف ۸۵ درصد گزارش شده است که مراکز ورزشی و پایانه‌های مسافربری با ۷۵ درصد کمترین میزان توجه به این شیوه نامه  بهداشتی را داشتند.

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان میزان رعایت دستورالعمل  فاصله گذاری را ۸۱ درصد و رعایت تهویه مناسب را ۸۲ درصد دانست و بیان کرد: ۵۶۶ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به علت بی اعتنایی به شیوه نامه های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند.

رفعتی اضافه کرد: ۲۷ واحد متخلف در یک هفته گذشته پلمب شدند که شامل هشت سوپر مارکت و خواربار فروشی، هفت نانوایی، سه رستوران و ۹ مورد سایر مراکز و اماکن می‌شود.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صادق فرحبخش
۰۷:۲۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
امار غلط ندهید مردم پول مسک خریدن ندارند
آخرین اخبار