اذعان آلمان به نسل‌کشی در نامیبیا در دوره استعمار

وزیر خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور نسل‌کشی در کشور آفریقایی نامیبیا بین سال‌های ۱۸۸۴ تا ۱۹۱۵ را بر عهده می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان، به اقدام این کشور در نسل‌کشتی در نامیبیا در دوره نخست استعمار اذعان کرد. 

او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما حالا این رویداد‌ها را که از دیدگاه امروز نسل‌کشی تلقی می‌شود‏، به رسمیت می‌شناسیم.»

وزیر خارجه آلمان در این بیانیه از دستیابی به یک توافق با نامیبیا پس از پنج سال مذاکرات دشوار درباره اتفاقاتی که در این کشور روی داده است، استقبال کرد.

ماس گفت: «با توجه به مسئولیت تاریخی و اخلاقی آلمان، ما از نامیبیا و بازماندگان قربانیان عذرخواهی می‌کنیم.»

او افزود آلمان به نشانه به رسمیت شناختن رنج‌های شدیدی که بر قربانیان وارد شده است، از طریق برنامه مالی یک میلیارد و یکصد میلیون یورویی، از بازسازی و توسعه در نامیبیا حمایت می‌کند.

نامیبیا بین سال‌های ۱۸۸۴ تا ۱۹۱۵ مستعمره آلمان بود؛ ده‌ها هزار نفر از مردم قبیله‌های «هررو» و «ناما» در نامیبیا در کشتار‌های بین سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۸ به دست نیرو‌های آلمانی کشته شدند. بسیاری از مورخان این کشتار‌ها را نخستین نسل‌کشی قرن بیستم می‌دانند.

مردم قبیله هررو که در حال حاضر حدود هفت درصد جمعیت نامیبیا را تشکیل می‌دهند، اوایل قرن بیستم حدود ۴۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دادند. این قبیله که از زمین‌های کشاورزی و دام‌های خود محروم شده بودند، در سال ۱۹۰۴ علیه نیرو‌های آلمانی قیام کردند و حدود یکصد نفر از آن‌ها را کشتند. مردم این قبیله از سوی آلمانی‌ها سرکوب شدند. یک سال بعد نیز قبیله ناما قیام کرد و به همان سرنوشت دچار شد.

بین سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۸ در مجموع دست‌کم ۶۰ هزار عضو قبیله هررو و حدود ۱۰ هزار عضو قبیله ناما کشته شدند. نیرو‌های آلمانی برای سرکوب این دو قبیله از روش‌های نسل‌کشی استفاده کردند یعنی کشتار‌های جمعی، تبعید به مناطق بیابانی که در آن هزاران مرد، زن و کودک از تشنگی جان دادند و همچنین ایجاد اردوگاه‌های کار اجباری مانند اردوگاه معروف جزیره کوسه.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۰:۰۱ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
نوبت استعمار پیر هست که مسئولیت فاجعه انسانی جنگ جهانی اول در ایران را بر عهده بگیرد و طبعات آن را بپذیرد. ایران بسیار بیشتر از اسرائیل برای نسل کشی توسط انگلیسی ها باید غرامت بگیرد.....
آخرین اخبار