تصمیم ژاپن برای ارسال واکسن به سایر کشور‌ها

دولت ژاپن در نظر دارد واکسن‌های کووید-۱۹ خود را با کشور‌های دیگر به منظور رسیدن به یک پوشش سلامت جهانی به اشتراک بگذارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت ژاپن روز جمعه اعلام کرد در نظر دارد واکسن‌های کووید-۱۹ خود را با کشور‌های دیگر به اشتراک بگذارد.

سخنگوی دولت ژاپن در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ما فکر می‌کنیم که دسترسی عادلانه به واکسن‌های امن و موثر در همه کشور‌ها و همه مناطق به منظور رسیدن به یک پوشش سلامت جهانی، امری مهم است.

در همین حال یکی از کمیته حزب حاکم در ژاپن از دولت خواسته است بخشی از ذخایر واکسن‌های آسترازنکای خود را به تایوان ارسال کند.

تایوان با تشدید همه گیری ویروس کرونا مواجه شده و این در حالی است که تنها حدود یک درصد جمعیت این جزیره بیش از ۲۳ میلیون نفری تاکنون واکسینه شده اند.

رئیس یکی از کمیته‌های حزب حاکم در ژاپن که مسئولیت روابط با تایوان را بر عهده دارد، ساعاتی پیشتر اعلام کرد: «دولت باید در اسرع وقت ممکن به تایوان واکسن ارسال کند. هنگامی که ژاپن نیاز به ماسک داشت، تایوان دو میلیون ماسک برای ما فرستاد.»

وزارت امور خارجه تایوان از اظهارنظر مستقیم در این باره خودداری کرده است، اما اعلام کرد دولت در تلاش است تا به واسطه تولیدکنندگان واکسن‌ها یا برنامه کوواکس، واکسن‌های مورد نیاز خود را تامین کند.

ژاپن هفته گذشته استفاده از واکسن آسترازنکا را تائید کرد و متعهد به خرید ۱۲۰ میلیون دز از این واکسن شد. اما به علت نگرانی‌ها در مورد خطر ایجاد لختگی خون در برخی موارد نادر‏، هنوز نتوانسته است از این واکسن‌ها در کشور استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار