زیرو رو کشیدن دانشجوی یزدی برای هم شاگردی اش/ مراقب شیطنت افراد در امتحانات مجازی باشید!

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: برخی افراد سودجو از شرایط امتحانات آنلاین دانشگاه ها و مدارس سوء استفاده مجرمانه می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: با مراجعه یکی از دانشجویان دانشگاه های استان یزد به اداره پلیس فتا که مدعی بود هنگام امتحانات مجازی میانترم موفق به امتحان دادن در آن دروس نشده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

ابوطالبی بیان کرد: شاکی در ادامه اظهاراتش گفت که با بیان موضوع به مسئولان مرتبط دانشگاه مشخص شد که قبل از ورود او به سامانه امتحانات مجازی، فرد دیگری وارد حساب کاربری او شده است.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه آزمون به صورت آنلاین بوده و فقط یک دفعه می توان در آن شرکت کرد، فرد شاکی موفق به گذراندن آزمون در آن دروس نشده است.

رئیس پلیس فتا یزد گفت:کارشناسان پلیس فتا در بررسی های صورت گرفته و تحلیل مستندات جمع آوری شده، سرانجام موفق به شناسایی متهم شدند و نامبرده با هماهنگی مراجع قضایی، به پلیس فتا احضار شد.

او اظهار داشت: متهم که یکی از دانشجویان همان دانشگاه بود، بعد از روبرو شدن با مستندات ادله دیجیتال جرم، چاره ای به جز اعتراف نداشت.

ابوطالبی افزود: متهم در اظهارهای خود گفت که با به دست آوردن اطلاعات پیش فرض نام کاربری و رمز عبور شاکی در سامانه دانشگاه مانع امتحان دادن همشاگردی خودش شده است.

او عنوان کرد: از محصلان و دانشجویان درخواست می کنم برای پیشگیری از سوء استفاده افراد سودجو، هرگز نام کاربری و رمزهای عبور خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

ابوطالبی ادامه داد: دانش آموزان و دانشجویان رمز عبور پیش فرض خود را تغییر دهند و یک رمز عبور قوی و مناسب انتخاب کنند همچنین رمز عبور نباید کوتاه باشد و باید ترکیبی از حروف کوچک، بزرگ، اعداد و نشانه ها باشد.

او بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و برگزاری کلاس ها و امتحانات دانشگاه ها و مدارس به صورت غیر حضوری و آنلاین مشاهده شده است که برخی افراد سودجو از این موضوع سوء استفاده مجرمانه می کنند.

رئیس پلیس فتا یزد گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.