جهانپور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تابستان وارد فاز سوم واکسیناسیون می‌شویم

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: واکسیناسیون فاز دوم تا اواخر خرداد و اوایل تیر به پایان خواهد رسید و فاز سوم را آغاز می‌کنیم.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو و مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت و‌گو‌ با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر بعد از تاخیر در ایفای تعهدات خود در زمینه واکسن توسط طرف خارجی وزارت بهداشت به تسریع واردات و تامین واکسن از روش های گوناگون اقدام کرده و امروزه واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در حال انجام است.

او ادامه داد: با تسریع در تامین واکسن فاز دوم واکسیناسیون شامل سالمندان و بیماران زمینه ای بالای ۱۸ سال تا اواخر خرداد و اوایل تیر انجام می شود و در تابستان وارد واکسیناسیون فاز سوم خواهیم شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به افزایش قیمت برخی از تجهیزات پزشکی مانند نوار تست قند خون بیان کرد: درحال حاضر لزوما همه تجهیزات پزشکی و کالاهای سلامت محور جز قیمت گذاری محسوب نمی شود.

جهانپور با اشاره به دریافت حق فنی اظهار کرد: حق مسئولیت فنی داروخانه ها جزو هویت بهداشتی و درمانی این مراکز محسوب می شود.در زمینه دریافت حق مسئولیت فنی توسط داروخانه  تفاهم نامه‌هایی در  این خصوص از قدیم وجود دارد.

او بیان کرد: وجود داروساز و مسئول فنی در داروخانه ها و مشاوره پزشکی و دارویی به مردم نیازمند تعرفه گذاری خدمات ارایه شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
خدا قوت
آخرین اخبار