در جلسه ساماندهی تولید مرغ استان کرمان مطرح شد:

هیچ مرغداری، حق ندارد به مدت طولانی، تولید نکند

سعیدی گفت: به منظور جلوگیری از اخلال در امر تولید و بازار، هیچ مرغداری حق ندارد، بدون دلیل موجه از تولید مرغ سرباز زند و واحد خود را تعطیل کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه ساماندهی تولید مرغ استان کرمان در محل سازمان جهادکشاورزی استان کرمان با حضور رئیس سازمان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، معاون بهبود تولیدات دامی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان و مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌های استان برگزار شد.

در این نشست عباس سعیدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: در استان کرمان، ۴ میلیون قطعه مرغ در هر دوره کمبود ظرفیت داریم و فعلا سامانه باز است و امکان صدور مجوز مرغداری در استان فراهم شده و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

او  بیان داشت: به دلیل قرار گرفتن مرغ در دسته کالا‌های اساسی و ضروری مردم و به منظور جلوگیری از اخلال در امر تولید و بازار، هیچ مرغداری حق ندارد، بدون دلیل موجه از تولید مرغ سرباز زند و به مدت طولانی، واحد خود را تعطیل نگه دارد.

سعیدی افزود:  تاکنون متقاضی ایجاد مرغداری به ظرفیت یک میلیون و۳۰۰ هزار قطعه به سامانه مراجعه و ثبت نام کرده اند. 

او با اشاره به اینکه  همان گونه که حامی مرغداران تولید کننده هستیم با متخلفان هم برخورد قانونی می کنیم، بیان داشت: ما هیچ قضاوتی انجام نمی‌دهیم و فقط متخلفان را  به مراجع ذی صلاح معرفی می‌کنیم و این افراد، باید  آنجا پاسخگو باشند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: هیچ مرغداری حق ندارد به مدت طولانی تولید نکند و بین دو جوجه ریزی حداکثر مهلت ۷۰ روزه است و پس از تخلیه مرغداری، ظرف مدت ۲۰ روز، مرغدار موظف به جوجه ریزی است و بعد از جوجه ریزی نیز موظف است مرغ تولیدی را حداکثر تا سن ۵۰ روزگی به بازار عرضه کند.

در این جلسه حجت الاسلام قاسمی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گفت: رابطه ما با تولید کننده باید رابطه عدالت محور باشد که به هیچ کدام از طرفین خسارتی وارد نشود.

او افزود: مهم ترین سیاست ما باید سیاست تعهد در قبال تعهد باشد و  ما به مرغدار شرایط ایجاد، نهاده‌ها و  غیره را می‌دهیم و در قبال آن مرغدار نیز باید متعهد به تولید باشد.

حجت الاسلام قاسمی زاده بیان داشت: ارتباط ما صمیمانه و دلسوزانه و پشتیبانانه است و تولیدکنندگان هم باید بدانند که از دست دادن بازار مصرف برای آن‌ها یک خسارت است.

او گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدائی سعی می‌کنیم همه موانع تولید را احصا کنیم و پیگیر حل آن باشیم.

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.