رایزنی بلینکن و پادشاه اردن درباره تحولات فلسطین

پادشاه اردن و وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی بر نقش طرفین در روند صلح و حفظ ثبات منطقه تأکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی، بر نقش طرفین در روند صلح و ثبات در منطقه تأکید کردند.

بر اساس این گزارش، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز، چهارشنبه در آخرین مرحله از سفر خود به خاورمیانه به منظور دیدار با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن که در جهت تحکیم توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در نوار غزه صورت گرفته، وارد اردن شد.

بلینکن پس از دیدار خود در صبح امروز با عبدالفتاح سیسی و سامح شکری، رئیس جمهور و وزیر خارجه مصر وارد اردن شد.

دیوان پادشاهی اردن اعلام کرد ملک عبدالله دوم، به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ضرورت دارد تا وضع تاریخی و قانونی قدس حفظ شود؛ همچنانکه پادشاه اردن اعلام کرد ملک عبدالله در خصوص ادامه تلاش‌ها برای کوچ اجباری ساکنان محله‌های قدس شرقی هشدار داد.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن گفت: نقش واشنگتن برای صلح عادلانه و همه جانبه بر اساس راه حل ایجاد دو دولت محوری است.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز در این دیدار گفت: نقش پادشاه اردن برای تقویت ثبات منطقه اساسی و محوری است.

او همچنین تصریح کرد: بازگشایی کنسولگری ما در شهر قدس، نیازمند زمان است. ما با هم پیمانان مان در خلیج (فارس) در خصوص تثبیت ثبات و امنیت و کاهش تنش به گفتگو خواهیم پرداخت.

بلینکن در ادامه اعلام کرد: ما با رئیس جمهور سیسی در خصوص وضعیت حقوق بشر در مصر به گفتگو پرداختیم. مسأله‌ای که فوریت بیشتری دارد، تأمین کمک‌های انسان دوستانه برای غزه و سپس بازسازی آنجاست.

وزیر خارجه آمریکا گفت: آنچه ما به دنبال ان هستیم، کاهش تنش و بازگرداندن اطمینان هاست. بعدا ما بر روی فرصت‌ها پیرامون بررسی راه حل ایجاد دو دولت کار خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که بایستی تمامی تلاش‌هایی که مانع ایجاد دو دولت است، مرتفع گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار