توافق مصر و آمریکا برسر آتش‌بس در غزه

منابع خبری از به توافق رسیدن واشنگتن و قاهره برای هماهنگی در آتش‌بس نوار غزه و ثبات آن خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منبعی از ریاست‌جمهوری مصر امروز (چهارشنبه) از به توافق رسیدن آمریکا و مصر برای هماهنگی در آتش‌بس فلسطینیان و رژیم اشغالگر صهیونیستی و ثبات آن خبر داد.

بنابر اعلام این منبع: «مصر و آمریکا توافق کردند تا همکاری برای تداوم آتش‌بس را تقویت و روند بازسازی نوار غزه را آغاز کنند.»

ساعاتی پیش «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در حساب توئیتر خود نوشت: «واشنگتن قصد دارد ۳۶۰ میلیون دلار به مردم فلسطین کمک کند.»

او ادعا کرد این کار آمریکا جامعه جهانی را تحریک می‌‎کند تا تلاش بیشتری برای کمک‌‎های بشردوستانه و توسعه منابع زیرساختی فلسطینیان فراهم کند.

بلینکن درحالی ادعا می‌کند آمریکا قصد دارد به مردم فلسطین کمک کند که در خلال بمباران غزه ازسوی جنگنده‌های صهیونیستی، منابع آمریکایی فاش کردند «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با رژیم صهیونیستی یک قرارداد تسلیحاتی به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار به امضا رسانده است.

همچنین امروز «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، در تماسی ویدئویی با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد که آتش‌بس در خاورمیانه باید ثابت بماند.

دور جدید درگیری‌های فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی از هشتم ماه مه با تشدید تنش‌ها همراه بود، اما جمعه هفته گذشته گروه‌های مقاومت و نیرو‌های اشغالگر اعلام آتش‌بس کردند. پس از آن منابع خبری از تخریب بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در نوار غزه و آسیب رسیدن به بیش از ۱۵ هزار خانه در این منطقه به‌دلیل درگیری‌های اخیر خبر دادند.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۲۷ شهید رسید که در میان آن‌ها ۷۰ کودک و ۴۰ زن بودند. حملات اشغالگران همچنین حدود ۸ هزار و ۵۰۰ مجروح برجای گذاشت و شمار تخلفات در حق کادر بهداشت و خودرو‌های آمبولانس و امدادگران به بیش ۸۹ مورد رسید. این درحالی بود که ۲ پزشک در نوار غزه به شهادت رسیدند و شمار زیادی از امدادگران زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار