مقام عراقی: واشنگتن مخالف برقراری روابط میان مسکو و بغداد است

رئیس کمیسیون روابط و اطلاع رسانی پارلمان عراق اعلام کرد واشنگتن مخالف هر گونه نزدیکی روابط میان مسکو و بغداد است

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «نعیم العبودی»، رئیس کمیته ارتباطات و رسانه‌های پارلمان عراق، در مصاحبه با این خبرگزاری تاکید کرد: رابطه کشورش با روسیه خوب بوده و برخلاف رابطه با آمریکا، که به عنوان یک کشور اشغالگر تلقی می‌شود همچنان روابط بغداد و مسکو روابط خوبی است اما واشنگتن با هرگونه رویکرد احتمالی برای نزدیکتر شدن روابط بین بغداد و مسکو مخالف است.

العبودی همچنین گفت: روسیه کشور بزرگ و بسیار مهمی در منطقه است و برخلاف آمریکای اشغالگر، در عراق هیچ نگرش منفی برای روس‌ها وجود ندارد.

او افزود: برداشت‌های ما از آمریکا منفی است، در حالی که برداشت ما از روسیه و چین مثبت است، زیرا روابط تاریخی بین این دو کشور و عراق وجود دارد که از مدت زمان طولانی تاکنون ادامه دارد.

نماینده مجلس عراق همچنین افزود: بغداد و مسکو باید به سمت یکدیگر حرکت کنند، همانطور که عراق به روسیه نیاز دارد مسکو نیز به بغداد احتیاج دارد.

العبودی افزود: آنچه مانع بازگشت روابط عراق و روسیه به شرایط قبلی آن‌ها می‌شود آمریکاست که از هرگونه روابط نزدیک بغداد با روسیه و همچنین چین جلوگیری می‌کند.

او همچنین گفت: طرف ایجاد کننده چالش در روابط، آمریکاست که مانع هرگونه نزدیکی روابط می‌شود. این مسئله در مورد چین اتفاق افتاد. در حالی که چین پیش نویس توافق نامه اش را ارائه داد و اعلام کرد که ما می‌توانیم به مردم عراق خدمت و در توسعه زیرساخت‌ها مشارکت کنیم.

العبودی تصریح کرد: مسئله روابط با کشور‌های بزرگ جهان در مجلس نمایندگان عراق، در موارد متعددی مطرح شده است تا عراق تنها با آمریکا روابط اقتصادی نداشته باشد و از چین نیز استفاده شود.

نمایندگان پارلمان عراق پیشتر از دولت خواستند توافقات با روسیه را حداقل در زمینه‌های تسلیحات، تأسیسات برق و آب انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار