دیدار وزیر خارجه انگلیس با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

وزیر خارجه انگلیس در سفر به رام الله با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و درباره تحولات اخیر گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از القدس العربی، «دومینیک راب»، وزیرخارجه انگلیس در سفری که به «رام الله» داشت با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و در خصوص مسائل اخیر گفتگو کرد.

راب در نشست مطبوعاتی که بعد از دیدار با محمود عباس برگزار شد،  موضع انگلیس در خصوص آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و غزه را  تبیین کرد و گفت: لندن از این آتش‌بس استقبال می‌کند و از طرفین می‌خواهد برای ادامه آن تلاش کنند.

او اضافه کرد: اتفاقاتی که در خلال ماه گذشته افتاد نشان داد که هرچه زودتر باید به یک راه‌حل حقیقی برای جلوگیری از بروز خشونت دست یافت چرا که این خشونت‌ها موجب آسیب دیدن مردم عادی می‌شوند.

راب ادعا کرد که انگلیس خواهان حمایت از دولت خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی است تا به یک راه مثبت و صلح واقعی دست یابند.

دومینیک راب در خلال سفر به رام الله علاوه بر محمود عباس با «محمد اشتیه» نخست وزیر و «ریاض المالکی»، وزیرخارجه فلسطین ملاقات کرد.

پیش از وزیر خارجه انگلیس، وزیران خارجه مصر، اردن و آمریکا به رام الله سفر کرده و با محمود عباس دیدار کردند تا روند آتش‌بس را پیگیری کنند و  از التزام طرفین به آن مطمئن شوند.

روز گذشته نیز وبگاه «عروتص شوع» اعلام کرده بود «گابی اشکنازی» وزیر امورخارجه رژیم اشغالگر، قرار است دیداری با «دومینیک راب» همتای انگلیسی خود داشته باشد و در خصوص آخرین تحولات منطقه و همچنین مذاکرات هسته‌ای ایران با یکدیگر صحبت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار