کاهش یک‌هزار تنی تولید گردو در چهارمحال و بختیاری

به‌دنبال استمرار پدیده خشکسالی در چهارمحال و بختیاری، یک‌هزار و ۱۵۰ تن محصول گردو تولیدی در باغ‌های استان کاهش پیدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: استمرار پدیده خشکسالی و وقوع سرمازدگی در سال‌زراعی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ به باغ‌های این استان ۱۸ هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

او افزود: از این میزان دو هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال به باغ‌های گردو، ۱۵ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال به بادامستان‌ها، ۴۴۴ میلیارد ریال به باغات هلو، ۱۴۹ میلیارد ریال به تولید زردآلو و ۶۵ میلیارد ریال به سایر باغات استان خسارت وارد شده است.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی اضافه کرد: سطح زیرکشت باغ‌های چهارمحال و بختیاری در سال‌زراعی جاری، ۴۵ هزار و ۴۹۱ هکتار شامل درختان گردو، بادام، هلو، زردآلو، انگور و سایر محصولات باغی بود.

او گفت: از این سطح هفت هزار و ۱۰۶ هکتار گردو، ۱۷ هزار و ۳۴۹ هکتار بادام، سه هزار و ۶۱۶ هکتار هلو، ۸۲۱ هکتار زردآلو، چهار هزار و ۸۴۹ هکتار انگور و ۱۱ هزار و ۷۵۰ هکتار به سایر محصولات باغی اختصاص دارد.

ابراهیمی اظهار داشت: بر اثر پدیده خشکسالی و وقوع سرمازدگی، ۱۰ تا ۷۰ درصد باغ‌های گردو، ۲۰ تا ۱۰۰ درصد بادامستان‌ها، ۲۰ تا ۶۰ درصد باغات هلو، ۲۰ تا ۱۰۰ درصد درختان زردآلو و ۱۰ تا ۷۰ درصد سایر باغ‌های استان دچار آسیب شد.

او تصریح کرد: به‌دنبال استمرار پدیده خشکسالی در استان یک‌هزار و ۱۵۰ تن محصول گردو تولیدی در باغ‌های استان کاهش پیدا کرد.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین بر اثر بروز سرمازدگی در باغ‌های استان ۲۷ هزار و ۷۸۹ هکتار محصول شامل یک‌هزار و ۱۱۵ تن گردو، ۱۵ هزار و ۶۵۴ تن بادام، هشت هزار و ۸۸۰ تن هلو، یک‌هزار و ۴۹۰ تن زردآلو و ۶۵۰ تن انواع محصولات باغی دیگر با کاهش تولید مواجه شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار