اخطار قطع آب به باغ ویلاهای نیشابور رسید

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت: اگر مالکان باغ ویلاها مستندات قانونی ملک خود را ارائه ندهند برای قطع انشعاب آب آنان اقدام خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌رضا اخویان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور با هشدار به صاحبان باغ ویلا‌ها، گفت: چنان چه مالکان تا تیر ماه امسال مستندات قانونی ملک خود را ارائه ندهند برای قطع انشعاب آب آنان اقدام خواهد شد.

او  با اشاره به پدیده رو به رشد تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مسکونی و ساخت بی رویه خانه باغ در این شهرستان افزود: مجوز‌های دو اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی برای واگذاری انشعاب به این واحد‌ها لازم است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور ادامه داد: طرح پایش باغ ویلا‌ها با هدف شناسایی انشعابات غیرمجاز و دستیابی به میزان مصرف دقیق و واقعی آب در این مناطق که اغلب صاحبان غیر بومی دارند، از تیرماه امسال تا آبان ماه اجرایی خواهد شد.

اخویان با بیان این که از آبان سال۹۹ تاکنون هیچ گونه انشعاب آب به باغ ویلا‌ها در نیشابور واگذار نشده است،بیان‌ کرد: شرکت آبفای نیشابور در برخورد با انشعابات غیر مجاز و خانه باغ‌ها مماشات نخواهد کرد و با متخلفان با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی شهرستان برخورد قانونی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: میزان تعیین مصرف آب برای هر مشترک در باغ ویلا‌های دارای مجوز را ۱۵ مترمکعب در ماه اعلام شده و از شهروندان و روستاییان درخواست می‌کنیم موارد مربوط به انشعابات غیر مجاز را از طریق شماره تلفن ۱۲۲ اطلاع دهند.

سعید روزی مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی نیز گفت:۳۰ شهر در استان تنش آبی دارند که در این بین ۱۴ شهر در وضعیت نارنجی هستند و ۱۰ شهر دیگر به زودی نارنجی می‌شوند و شهر‌های نیشابور، تربت جام، قوچان، گلبهار، شاندیز و خواف در وضعیت قرمز قرار دارند و در این بین نیشابور با توجه به جمعیت، وسعت، جاذبه‌های ویلاسازی، جذب گردشگر و کشاورزی در وضعیت بحرانی‌تری قرار دارد.

او افزود: امسال برای گذر از تنش آبی در این استان ۱۶۲ میلیارد تومان برای شهر‌ها و ۲۵۰ میلیارد تومان برای روستا‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: بیش از یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون لیتر آب اضافه از سطح سفره‌های زیرزمینی این استان برداشت می‌شود که امسال به دلیل بروز تنش آبی این میزان بیشتر خواهد شد.

روزی بیان کرد: امسال ۶۴درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم که سبب شده کشاورزان زودتر از موعد پمپ‌های آب را روشن کنند و طبق آخرین آمار در استان خراسان رضوی ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشتیم که هم اکنون به هفت میلیون مترمکعب رسیده که این کاهش شدید متاثر از تغییر اقلیم است.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.