سنگاپور مسیر پرواز‌های خود را از بلاروس تغییر می‌دهد

سنگاپور در پی برخی اقدامات کشور بلاروس در نشاندن یک فروند هواپیمای مسافربری تصمیم به تغییر مسیر هواپیما‌های خود گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت هواپیمایی سنگاپورایرلاینز (Singapore Airlines) روز سه شنبه اعلام کرد پس از آنکه بلاروس مسیر هواپیمای رایان ایر را به منظور بازداشت یک مخالف تغییر داد، تصمیم گرفته است مسیر پرواز‌های خود را به حریم هوایی بلاروس تغییر دهد.

سخنگوی این شرکت هواپیمایی سنگاپور در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: "ما در حال تغییر مسیر پرواز‌های خود به سمت اروپا هستیم تا از پرواز در حریم هوایی بلاروس جلوگیری کنیم و همچنان اوضاع را از نزدیک دنبال خواهیم کرد. "

برخی مقامات بلاروس طی چند روز یک هواپیمای مسافربری خطوط «رایان ایر» را وادار به فرود اضطراری کرده و بعد یک روزنامه‌نگار مخالف را که در پرواز حضور داشت، بازداشت کردند.

این هواپیمای مسافربری که از آتن به مقصد لیتوانی پرواز می‌کرد به طور ناگهانی به سمت مینسک، پایتخت بلاروس تغییر مسیر داد و یک جنگنده میگ-۲۹ آن را اسکورت می‌کرد. پس از فرود، مقام‌های بلاروس «رومان پروتاسویچ» روزنامه نگار مخالف این کشور را بازداشت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار