تلاش‌های مصر و اردن برای احیای طرح صلح بر اساس راه حل دو دولت

اردن و مصر با توجه به فضای به وجود آمده پس از جنگ اخیر غزه، تحرکات سیاسی خود را برای کمک به حل مسئله فلسطین افزایش داده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی در گزارشی به بررسی تلاش‌ها برای تثبیت آتش بس بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: ایمن الصفدی و سامح شکری وزرای خارجه اردن و مصر در دیداری در امان چگونگی همکاری با جامعه بین المللی جهت ایجاد زمینه‌ای سیاسی به منظور آغاز تحرکات بین المللی کارآمد برای اجرای راه حل دو دولت را بررسی کردند.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن گفت: اگر ریشه‌های مسئله حل نشود، ممکن است تنش‌هایی که اخیرا (بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان) شاهد بودیم دوباره از سرگرفته شود. ریشه‌های مسئله نیز ادامه اشغالگری و فقدان افق‌هایی برای رعایت انصاف در خصوص ملت فلسطین است. ما بر این اساس حرکت می‌کنیم و مبنای همه تحرکات ما همین است.

سامح شکری در کنفرانس خبری مشترک با همتای اردنی گفت: پیام ما تاکید بر ضرورت اجرای راه حل تاسیس دو دولت و ضرورت دستیابی ملت فلسطین به حقوق قانونی خود و توقف همه اقداماتی است که نقض قوانین و قطعنامه‌های بین المللی به شمار می‌رود.

در این گزارش آمده است: فضایی از خوشبینی در منطقه به وجود آمده است و اردن و مصر امیدوارند از دولت جدید آمریکا بخصوص پس از تعامل مثبت آن با اصل راه حل تاسیس دو دولت، استفاده کنند. امان و قاهره در آستانه سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به منطقه، تحرکاتی دیپلماتیک را آغاز کرده اند که هدف آن اتخاذ مواضع متحد و جستجو از افکار و اندیشه‌هایی برای احیای روند صلح است و بر اجرای راه حل دو دولت برای حل نزاع مبتنی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار