پیام تبریک مسئولان خوزستان به مناسبت چهارم خرداد روز دزفول

مسئولان خوزستان با صدور پیام‌های چهارم خرداد روز دزفول را تبریک گفتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسئولان خوزستان با صدور پیام‌های چهارم خرداد روز دزفول را تبریک گفتند.

محمد جوروند کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان طی پیامی چهارم خرداد ماه و روز دزفول را گرامی داشت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

چهارم خرداد گرامیداشت جان‌های جاودان و فواره‌های تابناک خون‌هایی است که عزت و سرافرازی و مقاومت را به همراه آورد.

مقاومت بی‌بدیل مردم عزتمند و غیور دزفول در این روز که از زمین و آسمان شعله می‌بارید و جوی خون جاری می‌شد تصاویری حزن انگیز و در عین حال شکوهمند می‌آفریند که اگر این صبر و مقاومت از جان ناگهان آن غیور مردان و شیرزنان برنمی‌خاست، مقاومت و ایثار معنا نمی‌یافت.

یاد و خاطره همه کسانی که در هراس بمب و آتش و خون راه سپید رهایی را در مقاومت و فداکاری دیدند گرامی می‌دارم و عزت و سربلندی اکنون این دیار و اقلیم تاریخ ساز و فرهنگ پرور را مرهون آن همه ایثار و جانبازی می‌دانم.

پایداری مردم دزفول سبب شد تا به پاس مقاومت دلیرانه مردم این شهرستان در برابر حمله‌های رژیم بعث، در چهارم خرداد ۱۳۶۶ هجری خورشیدی، به عنوان شهر نمونه مقاومت انتخاب و از سال ۱۳۹۰ نیز در تقویم رسمی کشور، این روز با عنوان روز مقاومت و پایداری لقب گیرد تا همواره رشادت‌هاو دلاوری‌های مردم این سرزمین در طول هشت سال دفاع مقدس گرامی داشته شود.

محمد جوروند کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در پیامی فرا رسیدن روز چهارم خرداد، روز ملی مقاومت و پایداری، روز دزفول را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

چهارم خرداد روز پاسداشت شهری است که زخم دید، ولی سر خم نکرد. موشک باران شد، ولی تسلیم نگردید. بغض کرد، ولی نگذاشت اشکش را دشمن ببیند و دشمن شاد شود.

چهارم خرداد روز گرامیداشت مقام و جایگاه دوهزار و ششصد شهیدی است که یا با اصابت یکصد و هفتاد و شش، موشک و صد‌ها راکت و توپ از دزفول تا خدا پرگشوند و یا در نبرد تن به تن در جبهه‌های نبرد، به شهادت رسیدند.

 چهارم خرداد روز تعظیم در مقابل زنان غیوری است که در جبهه، پشت جبهه، خانه، محل کار، مسجد، بسیج، بیمارستان و در همه جا و همه‌ی صحنه ها، حضور داشتند. مادرانی که در مسجد برای رزمندگان دستکش و شال و لباس می‌دوختند و کلوچه و غذا آماده می‌کردند، در خانه شهید پرورش می‌دادند، همسرانشان را برای حضور در جبهه بدرقه می‌کردند و در حالی که در تنگنای اقتصادی بودند، اما باز هم صبورانه در شهر مقاومت می‌کردند.

 چهارم خرداد روز اسوه هاست. کودکان دزفول، نوجوانانی که با مشقت درس می‌خواندند و در فرصت مناسب دست در شناسنامه می‌بردند و به جبهه می‌رفتند و گاه هرگز بر نمی‌گشتند و چهارم خرداد روز کوچه‌های مقاوم دزفول، روز مساجد و جلسات قرائت قرآن، روز بیمارستان افشار و یا زهرا، روز سپاه دزفول، روز پادگان و پایگاه دزفول است.

چهارم خرداد روز امام جمعه‌ای است که با وجود کهولت سن و بیماری هیچ گاه، شهرش دزفول را خالی نگذاشت و هرگز از شهر بیرون نرفت و چهارم خرداد روز فخر دزفول است. روز افتخار شهری است که زیر باران شلیک موشک، میزبان سربازان و بسیجیانی بود که از شهر‌های دیگر برای اعزام به جبهه می‌آمدند چهارم خرداد متعلق به کودکان، نوجوانان، جوانان، زنان، مردان و همه‌ی مردم مقاوم و نجیب و فهیم امروز دزفول نیز هست. به خود ببالید که در چنین زمین مقدسی زندگی می‌کنید.

اینجانب فرارسیدن چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری، روز دزفول را به محضر خانواده‌های شهیدان و همه شهروندان گرانقدر این شهر عزیز در دزفول، تبریک عرض می‌نمایم.

رضا قیصی پور مدیرکل استاندارد خوزستان طی پیامی فرارسیدن چهارم خرداد ماه روز ملی مقاومت شهر دزفول، را به ملت عزیز ایران به ویژه خوزستانی‌های قهرمان تبریک گفت:

متن پیام به شرح زیر است:

چهارم خرداد سالروز مقاومت جانانه مردم قهرمان دزفول در برابر موشک باران عراق در جنگ تحمیلی، موجب شد این تاریخ به نام روز ملی مقاومت و پایداری در تقویم رسمی کشور ثبت و این شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران نامگذاری شود.

۸ سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و ایستادگی در برابر دشمن، از آن حماسه‌های جاویدان و ماندگاری است که تا ابد فراموش نمی‌شود و تا همیشه تاریخ ورد زبان جهانیان است. در این میان شهر دزفول نامی ماندگار در تاریخ دفاع مقدس و یادآور مردمانی صبور و قهرمان و با ایمان است که با مقاومت خود در برابر موشک باران وحشیانه دشمن حماسه‌ای جاودان از ایمان و اراده خلق کردند و درسی تاریخی و فراموش ناشدنی به متجاوزان دادند؛ درسی که در تاریخ به نام مردم ولایت مدار و شهید پرور دزفول ثبت شد.

قیصی پور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس فرا رسیدن این روز با شکوه و تاریخی و جاویدان را به ملت عزیز ایران به ویژه خوزستانی‌های قهرمان و مردم با ایمان و بلند همت دزفول تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

رضا قیصی پور مدیر کل استاندارد استان خوزستان

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.