رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد؛

اختلال در سامانه ارسال پیامک نوبت دهی واکسن کرونا علت معطلی سالمندان/ افزایش مراکز تزریق واکسن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش مراکز تزریق واکسن در بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هم اکنون ۲ مرکز در بندرعباس برای تزریق واکسن فعال است که تا پایان هفته ۴ مرکز دیگر به این مراکز اضافه خواهند شد.

فرشیدی با اشاره به شلوغی محل تزریق واکسن در روز یکشنبه دوم خرداد گفت: به دلیل اختلال در سامانه ارسال پیامک نوبت دهی واکسن، که قرار بود ۲۲۰ نفر پذیرش شوند ،همزمان ۴۹۹ نفر مراجعه کردند و همکاران ما در صبح یکشنبه با جمعیت بالایی از مراجعه کنندگان مواجه شدند.

او افزود: از این بابت از سالمندانی که برای تزریق واکسن ساعاتی در انتظار بودند و معطل شدند عذر خواهی می کنم و با همکاری همکاران بهداشتی تمام تلاش خود را بکار بسته ایم که تا پایان هفته تعداد مراکز را افزایش دهیم تا کمتر باعث معطلی مراجعین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برای رفاه حال مراجعین تصمیم بر این شد واکسیناسیون در مراکز خدمات جامع سلامت صورت نگیرد.

فرشیدی افزود: این مراکز به کار‌های روزانه که شامل رسیدگی به نوزادان، کودکان، مادران و زنان باردار است بپردازند و انجام واکسیناسیون نیز بر عهده تیم‌های دیگر بهداشتی باشد.

فرشیدی افزود: به افراد واجد شرایط از طریق سامانه سیب توسط یک پیامک برای دریافت واکسن اطلاع رسانی می‌شود.

او گفت: تزریق واکسن به افراد ۷۵ سال به بالا به اتمام رسیده ۷۰ ساله‌ها نیز در حال دریافت واکسن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: شهروندان حتما پس از دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و تاریخ و ساعتی که در متن پیامک ذکر شده است را مد نظر قرار دهند.

فرشیدی با بیان اینکه اگر بتوانیم تا پایان هفته واکسن افراد ۷۰ سال به بالا را به اتمام برسانیم در مرحله بعد تزریق واکسن به سنین ۶۵ سال را آغاز خواهیم کرد؛ لذا افراد جامانده از واکسیناسیون چه افراد سنین مختلف و چه بیماران خاص در اولین فرصت به مراکز مراجعه و نوبت واکسن را دریافت کنند.

او گفت: بیماران سرطانی تحت درمان برای  ثبت نام واکسیناسیون کرونا به مرکز درمانی امید واقع در مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس مراجعه کنند تا در طی روز‌های آینده بر علیه بیماری کرونا واکسینه شوند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.