وزیر صهیونیست: رویکرد اشتباه نتانیاهو موجب تقویت توانایی نظامی حماس شد

وزیر امور شهرک سازی رژیم صهیونیستی و از متحدان نزدیک نتانیاهو از اشتباهات نخست وزیر این رژیم در قبال فرماندهان مقاومت اسلامی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از تایمز آو اسرائیل، وزیر امور شهرک سازی رژیم صهیونیستی و از متحدان نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با انتقاد از رویکرد اشتباه او نسبت به فرماندهان و رهبران مقاومت اسلامی فلسطین گفت: نتانیاهو به رهبران غزه اجازه داد تا در این مدت توانایی‌های نظامی خود را تقویت کنند.

زاچی هانگبی در مصاحبه با کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ادعا کرد: اسرائیل از این پس، به طور پیشگیرانه به حملات موشکی حماس جواب خواهد داد.

او گفت: نتانیاهو در مدت نخست وزیری‌اش به رهبران و فرماندهان نظامی (مقاومت اسلامی) در غزه اجازه داد تا فعالیت‌های نظامی خود را گسترش دهند و به تولید موشک دست پیدا کنند. این کار او اشتباه بود.

وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: اگر مشخص شود که حماس دوباره در حال تقویت و تولید موشک برای حمله به اسرائیل است، احتمالا به نیروهای حماس در غزه حمله خواهیم کرد. ما نمی‌توانیم منتظر شلیک موشک از غزه باشیم. این یک تغییر کلی در معادله است که در زمان نتانیاهو هرگز رخ نداد.

هانگبی، متحد نزدیک بنیامین نتانیاهو، همچنین از رویکرد اشتباه او در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه، ابراز تاسف کرد و گفت: از این به بعد اسرائیل با سیاست امنیتی جدید با گروه های مقاومت فلسطینی، مقابله خواهد کرد.

هانگبی در پاسخ به این سوال که آیا رژیم صهیونیستی توانایی و قصد سرنگونی حماس را دارد یا نه گفت: برای این کار باید هزینه  زیادی متحمل شویم .

نتانیاهو روز جمعه گفت پس از این آتش بس موضع سخت گیرانه‌تری نسبت به حماس، گروه مقاومت فلسطین، اتخاذ می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار