حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه شدگان روستایی و عشایر از امروز

دفترچه‌های کاغذی بیمه شدگان روستایی، عشایر وشهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر استان کرمانشاه از امروز حذف می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قادری مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : در راستای استقرار سیستم نسخه نویسی و نظام ارجاع الکترونیک ۵۵۷ هزار دفترچه کاغذی در شهر‌های روانسر، دالاهو، قصرشیرین، گیلانغرب و ثلاث باباجانی حذف می‌شود.

او گفت : با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک نیازی به ارائه دفترچه‌های کاغذی نیست و برای ویزیت و استفاده از خدمات پاراکلینیک تنها داشتن کد ملی مورد نیاز است و پس از ویزیت پزشک، بیمه شدگان با داشتن کد رهگیری می‌توانند دارو و خدمات درمانی لازم را دریافت کنند.

او با بیان اینکه ارجاع نیز به صورت الکترونیک انجام می‌شود افزود: بیمه شدگان روستایی و عشایر در سه سطح خدمات درمانی دریافت می‌کنند که در سطح یک مراکز بهداشتی درمانی روستایی قرار دارند و در صورت نیاز بیمار به پزشک ارجاع داده می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: در مراکز دولتی و غیر دولتی استقرار زیر ساخت‌های لازم جهت نسخه نویسی الکترونیک به صورت صد در صد در استان کرمانشاه انجام شده است.

قادری ادامه داد: در بخش خصوصی ودرمانگاه‌ها و مطب‌ها ۹۱ درصد نسخه‌ها به صورت الکترونیک صادر می‌شود که در این زمینه رتبه دوم کشور را داریم، در بخش دولتی و بیمارستان‌ها نیز ۵۰ درصد نسخه نویسی‌ها به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

او گفت: هم اکنون ۶۱ درصد جمعیت استان، شامل یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.