روسیه: خواستار همگام‌سازی اقدامات آمریکا و ایران برای بازگشت به برجام هستیم

معاون وزیر خارجه روسیه بر خواست مسکو برای همگام‌سازی گام‌های اجرایی آمریکا و ایران در قبال برجام تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه، اعلام کرد این کشور خواهان همگام‌سازی اقدامات آمریکا و ایران برای بازگشت به برجام است.

او به خبرنگاران گفت: روسیه طرفدار همگام‌سازی مراحل اجرایی آمریکا و ایران است که طرفین برای بازگشت به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته‌ای ایران (برجام) در حال مذاکرات هستند.

 معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: از دیدگاه ما بازگشت آمریکا به برجام موضوع اصلی و مهم است که نیاز به راه حلی دارد. در عین حال مذاکرات در وین همچنین تمام جنبه‌های مربوط به بازگشت ایران به انطباق با الزامات توافق هسته‌ای را پوشش می‌دهد.

ریابکوف افزود: ما طرفدار همگام‌سازی این مراحل بوده و طرفدار آن هستیم، اگرچه می‌دانیم که طرف ایرانی لغو هم زمان همه تحریم‌ها را برای آمریکا ضروری و مهم می‌داند.

شایان ذکر است، نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر امروز به ریاست انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، با شرکت هیئت‌های ایران، گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و در گراند هتل وین برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام اتحادیه اروپا، شرکت‌کنندگان در این نشست درباره دورنمای بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق از سوی همه طرف‌ها بحث و گفتگو می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار