تاثیر چشمگیر بهداشت خواب در دوران بارداری بر روی سلامت مادر و جنین

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خوابیدن به پهلو بهترین وضعیت خواب در بارداری است و رعایت بهداشت خواب در دوران بارداری بسیار مهم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مهناز امینی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه زنان در دوران بارداری در طول شب بیشتر از خواب بیدار می‌شوند و کمتر می‌توانند خواب عمیق را تجربه کنند، گفت: خواب در دوران بارداری کمتر نشاط آور و سرزنده کننده است.

او با بیان اینکه چرت یک یا دوساعته در عصر می‌تواند به رفع خستگی مادر باردار کمک کند، افزود: خرو پف در دوران بارداری امری طبیعی است و در دوران بارداری خرو پف به گونه‌ای که منجر به اختلال در خواب شود می‌تواند باعث ابتلا به فشار خون بالا شود.


بیشتر بخوانید


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه حرکت دادن پا‌ها حین خواب در دوران بارداری امری طبیعی است و پس از این دوران رفع می‌شود، ادامه داد: اختلالات خواب در زنان باردار می‌تواند منجربه ابتلا به فشار خون، دیابت، پره اکلامپسی، افسردگی و استرس شود.

امینی با اشاره به اینکه اختلال خواب در زنان باردار می‌تواند باعث شود نوزاد با جثه کوچکتر به دنیا بیاید، بیان کرد: خوابیدن به پهلو‌ها بهترین وضعیت خواب برای زنان باردار است.

او تصریح کرد: چنانچه تکان دادن پا‌ها یا لگد زدن مادرطی خواب زیاد شود توصیه می‌شود مادر باردار مصرف کافئین خود را کاهش دهد.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.