سارکوزی بار دیگر به دادگاه احضار شد

رئیس جمهور پیشین فرانسه به اتهام فساد مالی روز پنجشنبه در دادگاه پاریس حاضر می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور پیشین فرانسه از روز پنجشنبه در پاریس بابت هزینه‌های بیش از حد مجاز مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ که به پرونده بیگمالیون معروف شده است، بار دیگر باید در دادگاه حاضر شود.

این محاکمه که قرار است تا ۲۲ ژوئن ادامه یابد، قرار بود ۱۷ مارس آغاز شود، اما به علت بستری شدن ۱۴ متهم این پرونده به تعویق افتاد.

رئیس جمهور پیشین فرانسه که ۱۴ ژوئن بازجویی خواهد شد، مظنون است که با وجود هشدار‌های کارشناسان حسابداری اجازه داده تا حساب‌های تبلیغات انتخاباتی‌اش بیشتر از سقف قانونی پر شود. او به اتهام «تأمین مالی غیرقانونی تبلیغات انتخاباتی» تحت پیگرد قرار گرفته است.

به احتمال زیاد او به یک سال زندان و سه هزار و ۷۵۰ یورو جریمه محکوم می‌شود.

بنا بر کیفرخواست، رئیس جمهور پیشین فرانسه از یک سیستم فاکتور‌های جعلی بهره برده بود که به او امکان داد از امکاناتی بیشتر از آنچه که قانون به او اجازه می‌داد، برای تبلیغات بهره‌مند شود.

با این حال، تحقیقات درباره اینکه رئیس جمهور پیشین فرانسه تصمیم گرفته بود این سیستم را راه اندازی کند، به نتیجه نرسیده است. همچنین مشارکت سارکوزی در آن یا حتی اطلاع داشتن او از آن نیز به اثبات نرسیده است.

تنها یک قاضی تحقیق با نام «سرژ تورنر» دستور ارجاع پرونده به دادگاه را امضا کرد. قاضی دیگر رسیدگی به این پرونده به نام «رونو وان رویمبک» اعلام کرد اتهامات علیه رئیس جمهور پیشین کافی نیست و دستور ارجاع پرونده به دادگاه را امضا نکرد.

۱۳ متهم دیگر از اعضای بلندپایه حزب سابق راستگرای اتحادیه برای جنبش مردمی، مسئولان تبلیغات انتخاباتی ۲۰۱۲ و رؤسای بیگمالیون، شرکتی که مسئول برگزاری نشست‌های انتخاباتی سارکوزی در زمان نامزدی انتخابات از طریق شرکت تابعه خود Event & Cie بود، هستند.

آن‌ها به اتهامات جعل، سوءاستفاده از اعتماد، کلاهبرداری و تأمین مالی غیرقانونی مبارزات انتخاباتی و همدستی یا کتمان این جرائم متهم شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار