نقش مهم داوطلبان هلال احمر در ترویج فرهنگ اهدای خون

مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: داوطلبان هلال احمر از طریق راه‌اندازی کمپین‌ها و شناسایی افراد توانمند برای اهدای خون گام بردارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  نقی تقوایی مدیر کل انتقال خون یزد، گفت: هلال احمر و انتقال خون برای نجات انسان‌ها قدم برمی دارند و نجات جان یک انسان نجات بشریت است.

تقوایی افزود: در مواردی که کمبود پلاکت داشتیم با جذب مشارکت مردم توانستیم گام‌های بزرگی برداریم و امیدواریم با همراهی هلال احمر بتوانیم فرهنگ اهدای خون و بشر دوستی را ترویج کنیم.

او بیان کرد: هلال احمر و اعضای جوان در ترویج فرهنگ اهدای خون، نقش مهمی دارد؛ و باید به طور گسترده این فرهنگ، تبیین شود.

محسن حرازی زاده یزدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد، گفت: جمعیت هلال احمر بر اساس هفت اصل مهم بشر دوستی به فعالیت می‌پردازد و با عشق و علاقه در این راه قدم برمی‌دارد.

حرازی زاده بیان کرد: جایگاه والای هلال احمر نباید در روزمرگی‌ها و تکرار وظایف و خدمت رسانی فراموش کنیم، ضمن اینکه باید برای پیشگیری از روزمرگی و گام نهادن در مسیری دیگر تلاش کنیم.

او خاطر نشان کرد: فعالیت‌های بشر دوستانه اهمیت زیادی دارد و ماندن در این راه نیز احساس خوبی برای عضو داوطلب به همراه دارد و انگیزه‌ای است تا همین راه را ادامه دهد.

مدیر عامل هلال احمر یزد تصریح کرد: باید بتوانیم فعالیت‌های انسان دوستانه را اشاعه دهیم، اگر هزاران نفر را آموزش دهیم افراد بیشماری داریم که کار‌های غیربشردوستانه در جامعه انجام نمی‌دهند و این بسیار با ارزش است.

او اظهار داشت: در این صورت کار‌های بزرگی شکل می‌گیرد، خدمت به مردم همواره مورد توجه علما و بزرگان دین بوده است و آن را توفیقی از سوی خداوند می‌دانستند.

حرازی زاده عنوان کرد: باید بدانیم هر کاری انجام دهیم به زندگی ما برمی گردد وبدانیم که برای این کار انتخاب شده ایم و باید در نوعدوستی و بشردوستی نیز کار‌های بزرگی رقم بزنیم.

در پایان مراسم از اعضای جوانان و داوطلبان اهداکننده خون تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار