آرامش به بازار مرغ بوشهر بازگشت

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از امروز بازار مرغ گرم در استان عادی خواهد بود و کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد جهانگیرلو مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: تا اول ۱۵ اردیبهشت مشکلی برای تامین مرغ گرم در استان نداشتیم، اما تاخیر یک هفته‌ای جوجه ریزی در تعطیلات نوروزی، اثر خود را گذاشت و از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت با کمبود مرغ رو به رو شدیم؛ موضوعی که پیش‌‎بینی می‌کردیم.

او ادامه داد: در این چند روز، تولید مرغ نسبت به نیاز استان نصف شد و سعی کردیم با توزیع مرغ منجمد این کمبود جبران شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرافزود: با توجه به اینکه مشکل کمبود مرغ در دیگر نقاط کشورهم وجود داشت امکان تامین مرغ گرم از سایر استان‌ها نبود.

جهانگیرلو با اشاره به عادی شدن بازار مرغ از امروز، عنوان کرد: از امروز مشکلی در تامین مرغ گرم نخواهیم داشت و افزون بر تامین نیازاستان به استان‌های همسایه خواهیم فرستاد. البته اولویت با استان است و پس از تامین نیازهم‌استانی‌ها، مازاد را به استان‌های همسایه خواهیم فرستاد.


بیشتر بخوانید


او درباره گرانی مرغ در روز‌های گذشته نیز گفت: از تولید مرغ تا عرضه به کشتارگاه برعهده جهاد کشاورزی است که با تلاش صورت گرفته و همکاری مرغ‌داران هر کیلوگرم مرغ زنده با همان قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور یعنی ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان دراختیار کشتارگاه‌ها قرار گرفت.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهربیان کرد: نظارت بر قیمت‌ها بعد از کشتارگاه بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است که بازرسان این سازمان هم بر قیمت‌ها نظارت دارند، اما منکر نیستیم که برخی فروشگاه‌ها در روز‌های گذشته مرغ را گران فروخته‌اند.

جهانگیرلو با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو مرغ گرم برای مصرف کننده ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است، عنوان کرد: مردم اگرشاهد گرانفروشی بودند به سازمان صمت اطلاع دهند به طور حتم با متخلفان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عسلویه
۰۲:۲۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
خبر دارین عسلویه مرغ کیلو ۳۹ تومن شده؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
میشه بگید این بازاری که آرامش داخلشه دقیقا کجای شهر بوشهره