ماجرای آشنایی و خواستگاری آنلاین پسر ایرانی از دختر الجزایری+ فیلم

جدیدترین قسمت از برنامه شهر زیبا با حضور دو زوج به روی آنتن تلویزیون رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه شهر زیبا با اجرای مصطفی امامی میزبان فاطمه زهرا مولایی اهل الجزایر و همسرش امیر فرشید شرفی فرد بود. مولایی درباره سفرش به ایران گفت: بعد از کنکور تصمیم به مهاجرت گرفتم. زبان‌های ما به جز عربی بیشتر انگلیسی، اسپانیایی است. فرهنگ اروپایی در کشور الجزایز فراوان است. به دلیل اینکه همسرم شیعه است همیشه علاقمند بودم به ایران بیایم. با همکاری دوست پدرم و بعد از چند ماه پیگیری ویزا ایران را گرفتم و راهی این کشور شدم.

وی افزود: در کنار تحصیل زبان فارسی هم یاد می‌گرفتم. البته به دنبال اقامت خانواده ام در ایران نیاز داشتم که یک ایرانی همراهم باشد. در فضای مجازی با همسرم آشنا شدم. به دلیل اینکه همسرم زبان عربی می‌دانست، از او کمک خواستم. بعد از آشنایی خودم با همسرم، او را با پدرم آشنا کردم.

مولایی در ادامه توضیح داد که دوستی پدرش با همسرش بیشتر تا اینکه امیر یک بار از پدر مولایی اجازه می‌گیرد و به خواستگاری دخترش می‌رود.

مولایی اوایل مایل به ازدواج نبوده و بعد از مدتی همدیگر را می‌بینند و تمایل به ازدواج پیدا می‌کند. مولایی ابتدا فقط برای اینکه از اصرار‌های پدرش راحت شود، به ازدواج کردن فکر می‌کند، اما با دیدن همسرش به او علاقمند می‌شود و با هم بیشتر آشنا می‌شوند.

 
 
 
 

انتهای پیام/

برچسب ها: شهر زیبا ، رمضان 1400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
مملکت خودمون دختر قحط بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
نام علیزاده از افغانستان
۱۷:۲۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما ها ازبس حسودین چشم دیدن هیچ کاریرو ندارید چه ربطی داره که از کجا آدم زن بگیره خدا شمارو بهم برسونه همین طور خوش بخت بشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا باید با این سخت گیری ها و توقع های بیجای هم خانواده افراد هم خانم های ایرانی بریم از کشور های دیگه مسلمون همسر اختیار کنیم باور نکردنی هست بنده تا قبل می گفت چون دانشجو هستی کار نداری بهت زن نمی دیم و کسی قبول نمی کرد سن گذشت شد 25 سال مدرک رو گرفتیم رفتیم سربازی اومدیم شد 27 کار رو راه انداختیم با وضعیت اقتصادی کشور آخر توانم ماهی 6 تا8 میلیون در می یارم اما برای خواستگاری می رم می گن پسر موجه و خوبی هستی ولی با این پول خودت رو هم نمی تونی بچرخونی چه برسه به همسرت باید می ری پیش عروس خانم خانه حتما باید بالای 100 متر در بهترین نقطه شهر من هر ماه انقدر هزینه آزاد می خوام راستی ماشین شما چی بود و هزار ادا یعنی بیشتر از اینکه تشکیل زندگی باشه آرامش در کنار هم با حداقل ها و رسیدن به بهترین کنار هم شده مرکز خدماتی و تفریحی الانم دولت ایران هم که قربونش برم هیچ حمایتی فقط ایران شده بهشت ثروت اندوز ها الان هم با اجازه نزدیک 30 و مجرد فقط توصیه می کنم شد هر جای دنیا دنبال کسی بگردید که شما رو اسکناس پول یا پله ترقی نمی بینه و خودش رو یک رفیق و همراه ببینه هرجا باشه حتی زیر زمین یا داخل فضا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
با حرفتون موافقم ولی از اون طرفم پسرایی که خودشون و خانوادشون بجای نجابت و اخلاق دختر به ثروت پدرش نگاه میکنن و خونه آنچنانی داشتنش ، که اگر نداره یا قدم جلو نمیذارن و جوری جلوه میدن که اصلا ما این دختر و در نظر نداشتیم که طرف فک میکنه خودش توهم زده بوده، بعد میرن یه دختر از هر نظر پایینتر میگیرن که فقط شاخص ترین مزیتش بابای پولدارشه و البته هرچی کم بچه تر بهتر که ثروت بیشتری به پسر و نوه هاشون درآینده که پدر زن جان مرد برسه، پس فقط دخترای پر مدعا رو نگید مردهای پرمدعا که پدرزن پولدار و دختر ببرون کارکن که دوتا وظیفه کار سخت بیرون از خونه و چرخوندن خانواده به نحو احسن و حقوقشم بده شوهر زیاده از اینجور مردا، ماهم سنمون رفت بالا چون بابای پولدار نداشتیم و جوون نداشتیم که خرج شوهر بدیم و خونه داری بچه داریم بذاریم کنارش تا شاید شازده ازمون راضی بشه که اونایم که دیدم اینهمه رنج و تحمل کردن آخرش شوهرشون دستکم یک دوست دختر جوونو داره، حالا داریم پیر میشیم تو خونه ساده پدر جان و با حقوق خودمون زندگی میکنیم و تماشا میکنیم که چطور مردا و زنای خوشگذرون لذت دنیارو میبرن و خوشن و امثال من دارن بیصدا پیر و داغون میشن.
مردا بهتره انقدر خودشونو خوب و دنبال زن خوب نشون ندن و همه زنا رو فرصت طلب و پول دوست، برعکسشم فراوون ریخته . خیلیام هر دوطرف استطاعت مالیشون خوبه ولی دنبال تنوع و بازار آزادن و تن به ازدواج و تعهد و مسئولیت و وفاداری نمیدن.
خواستم بگم دخترا و پسراییم هستن که در ایران و جهان درست و پاک زندگی میکنن ولی دارن پیر میشن و مونس خوب و مناسبشون که به شخصیتشون بخوره پیدا نکردن.
خدا به همه مون نظرلطف داشته باشه همیشه به حق خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
بیا شهر ما دختر خوب زیاده البته اگه دنبال خوشکلیهای افسانه ایی و اینستاگرامی نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
انقدر از ازدواج جوانان ایرانی با خارجی ها حمایت نکنید به مرور چیزی از فرهنگ ایران نمی مونه ،مثلا بچه های اینها مخصوصا اگر زن خارجی باشد ،همین نوروز را هم به جا نمی آرن ،عشق و اینها هم همش کشکه ما که عشق واقعی ندیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی خانم ایرانی پر توقع و سخت گیر هستن جز این انتظار نمی ره یک خانم ایرانی پیدا کن یک صدم کار این خانم رو انجام بده دوم هرجا زندگی کنی یواش یواش رسم اونجا فرهنگ می شه برات بله اگر در الجزایر زندگی کنن احتمالش هست ولی اگر در ایران باشن خیر و همچنین ما خیلی آدم داریم داخل ایران از پدر و مادر ایرانی ولی سبک زندگی اونا غربی هست بجای نوروز کریسمس رو جشن می گیرن که حتی خیلی از مسیحی های ساکن اروپا نمی گیرن مهم فکر هست اگر فرهنگ ایرانی قوی باشه هزاران کیلومتر از مرز های کشورش هم در قلبها می تونه نفوذ کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
الجزایر از کشورهای عربی با تمدن غنی است که فرهنگ والایی دارن
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۰۰:۲۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
هزار ماشاالله به عنوان یه دختر میگم خانم خیلی زیبا وبرازنده هست پسره حق داره گفته میخواهم با یه خانم عرب ازدواج کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
مملکت خودمون هم بانوان عرب و زیبا رو کم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
افغانی هست نه عرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
مجری چقدر سبک و جلفه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
مسخره بود
Iran (Islamic Republic of)
کیهان
۱۹:۲۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی جالب بود ان شاءالله عاقبت بخیرو خوشبخت بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
چه مجری غیرحرفه ای
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۵:۲۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
چه جالب
آخرین اخبار