رتبه اول یزد در زمینه تنوع مواد معدنی

رئیس سازمان صمت استان یزد گفت: استان یزد در زمینه تنوع مواد معدنی یکی از بزرگترین قطب‌های معدنی کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: استان یزد در حال حاضر در زمینه تنوع مواد معدنی رتبه اول در سطح کشور را دارد و این استان را می‌توان در این زمینه به کلکسیون مواد معدنی تشبیه کرد.

او افزود: یزد با وجود وضعیت نامناسب آب و هوایی و زیستی، ذخایر معدنی عظیمی را در خود جای داده به نحوی که اکنون با وجود معادن سنگ آهن چغارت، چادرملو و ... یکی از بزرگترین قطب‌های معدنی آهن کشور به شمار می‌رود.

علمداریزدی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۴۳ نوع ماده معدنی در سه گروه فلزی، خاک‌های صنعتی، سنگ‌های تزئینی و نما و مصالح ساختمانی در ۶۴۱ معدن دارای پروانه بهره برداری استخراج می‌شود.

او با بیان اینکه یزد از نظر استخراج و اشتغال نیز رتبه دوم کشور را دارد، عنوان کرد: ظرفیت استخراج از این معادن سالانه بیش از ۶۹ میلیون تن است و این معادن در سطح استان برای ۱۲ هزار و ۳۵۰ نفر به صورت اسمی اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اشتغالزایی خوب معادن در استان یزد، اظهار داشت: این معادن توانسته اند به سهم خود بخشی از مشکلات اجتماعی را حل کنند، ضمن اینکه برخی معادن با انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود، توانسته‌اند بخشی از نیاز‌ها و کمبود‌های محل استقرار خود را برطرف کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار