رئیس انستیتو پاستور ایران خبر داد؛

امکان تولید واکسن مقابله با کرونای جهش یافته در کشور

مجید بیگلری گفت: انستیتو پاستور ایران امکان تولید واکسن برای مقابله با گونه‌های جهش یافته کرونا را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر مجید بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران در ساری با بیان اینکه تولید واکسن پاستور با مشارکت کوبا بر اساس کارآیی بالا و عوارض کم بوده است، گفت: نتایج حاصل از فاز‌های قبلی واکسن پاستور، کارآیی ۸۴ درصدی این واکسن را در دو دوز به ثبت رسانده است.

او افزود: واکسن ایرانی- کوبایی پاستور تنها واکسن مقابله با کرونا در دنیاست که دوز یادآور هم برای آن تعریف شده و تزریق دز یادآور راهکاری موثر برای حصول تاثیر صد درصدی این واکسن است.

دکتر مجید بیگلری از تامین یک میلیون دوز اضطراری تا حصول نتایج نهایی واکسن پاستور خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود تولید این نوع واکسن هر فصل به سه میلیون دوز برسد.

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه امکان بازمهندسی این واکسن برای گونه‌های جهش یافته نیز فراهم است افزود: امکان تولید واکسنی که همزمان بتواند بر گونه‌های جهش یافته‌ای از قبیل هندی، آفریقایی، انگلیسی و دیگر گونه‌های جهش یافته موثر باشد در واکسن پاستور وجود دارد.

انتهای پیام /ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
لطفا شرکت های واکسن سازی رازی یا برکت و ... ، مجوز تولید یا فرمول واکسن کرونا رو در اختیار کشورهایی مانند هند و کشورهای آفریقایی که دچار فاجعه ی بزرگ انسانی شده اند بگذارند ، یا در آن کشورها تولید مشترک راه بیاندازن ، شاید موثر واقع بشه . جان انسانها از مسایل مالی و پول مهمتره ، بر طبق قرآن هرکس جان انسانی را نجات دهد انگار جان کل انسانها را نجات داده.
آخرین اخبار