در واکنش به اقدامات بخارست؛

روسیه دیپلمات رومانی را اخراج کرد

پس از اخراج یک معاون وابسته نظامی روس در رومانی، روسیه در اقدامی متقابل یک دیپلمات رومانیایی را عنصر نامطلوب دانست و او را اخراج کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، پس از احضار سفیر روسیه در بخارست از طرف وزارت خارجه رومانی و اعلام کردن «الکسی گریشایف»، معاون وابسته نظامی در سفارت فدراسیون روسیه در بخارست به عنوان «عنصر نامطلوب» روسیه در واکنش به این اقدام یک دیپلمات رومانیایی را اخراج کرد.

پیش از این، وزارت امور خارجه رومانی اظهار کرده بود که فعالیت‌ها و اقدامات این دیپلمات اخراج شده روس، مغایر با مفاد «کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در مورد روابط دیپلماتیک» بوده است.

دیروز (سه شنبه) در اقدامی متقابل، وزارت امور خارجه روسیه کریستین ایستره، سفیر رومانی در مسکو را احضار کرد و در پیامی که به او داده شده بود، کاپیتان جی ایلیسکو، دستیار وابسته نظامی در سفارت رومانی را عنصری نامطلوب اعلام کرد و دستور داد که کارمند فوق الذکر باید ظرف ۷۲ ساعت خاک روسیه را ترک کند.

در بیانیه‌ای در این باره  آمده است که این اقدام در واکنش به ادعای بی اساس درباره معاون وابسته نظامی در سفارت روسیه در بخارست در تاریخ ۲۶ آوریل صورت گرفته است.»

چندی پیش نیز، در ۱۷ آوریل مقامات جمهوری چک ۱۸ نفر از کارکنان سفارت روسیه در پراگ را اخراج کردند. پراگ ادعا کرد آن‌ها از افسران سرویس‌های اطلاعاتی روسیه هستند و در انفجار انبار مهمات در سال ۲۰۱۴ که در آن دو تبعه چک کشته شدند، نقش داشتند. مسکو هم در اقدامی متقابل از ۲۰ دیپلمات چک خواست تا پایان روز دوشنبه ۱۹ آوریل روسیه را ترک کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار