ارتش فرانسه: نظامیانی که نامه احتمال وقوع جنگ داخلی را امضا کرده‌اند باید استعفا دهند

نظامیانی که از نامه ژنرال ارتش سابق این کشور خطاب به مکرون و اخطار او مبنی بر احتمال وقوع جنگ داخلی در فرانسه حمایت کرده بودند، تهدید به اخراج شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روز یکشنبه، مجله خبری والورس اکتوئل نامه‌ای سرگشاده از طرف نظامیان فرانسوی در حمایت از همکاران بازنشسته خود که قبلاً به امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور نسبت به احتمال وقوع جنگ داخلی در این کشور هشدار داده بودند، منتشر کرد.

ژنرال فرانسوا لکوینتر، رئیس ستاد ارتش فرانسه اشاره کرد که آن دسته از نظامیان مشغول به کاری که این نامه‌ سرگشاده را امضا کرده و در مورد خطر جنگ داخلی در فرانسه هشدار داده‌اند، باید از نیرو‌های مسلح استعفا دهند.

چندی پیش یک ژنرال بازنشسته و حدود ۱۰۰ پرسنل ارتش فرانسه در نامه سرگشاده از مکرون، رئیس جمهور این کشور خواستند که با آنچه خطر اسلام گرایان افراطی خوانده بودند مقابله کند، در غیر این صورت فرانسه با جنگ داخلی روبرو خواهند شد.

در یک نامه سرگشاده دیگر به امانوئل مکرون که روز یکشنبه در مجله‌ای فرانسوی منتشر شد، تعدادی از نظامیان از درخواست قبلی این ژنرال بازنشسته حمایت کردند.

به دنبال انتشار نامه دوم، رئیس ستاد ارتش فرانسه خطاب به افسرانی که از این عمل حمایت کرده اند، گفت: «منطقی‌ترین روش برای آزادانه بیان کردن عقاید خود خروج از نیرو‌های مسلح است.»

او همچنین اظهار کرد که هر سرباز و افسری از آزادی اندیشه و بیان برخوردار است، اما باید بین وظایف اجتماعی و نظامی خود تفاوت قائل شود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه امضاکنندگان گمنام نامه دوم را به دلیل عدم جسارت برای اعلام نام خود در این سند متهم کرده است.

مارین لوپن، رهبر حزب ملی ملی ضمن حمایت از نامه دوم گفت: «البته همیشه خطر جنگ داخلی در فرانسه وجود دارد. این نامه دعوت به قیام نیست. در غیر این صورت من از آن حمایت نمی‌کردم.»

در نامه روز یکشنبه، نظامیان نوشته بودند: «خشونت در شهر‌ها و روستا‌ها افزایش یافته و همچنین شاهد افزایش نفرت نسبت به فرانسه هستیم. جنگ داخلی در حال شکل گرفتن است و شما آن را به خوبی می‌دانید.»

آنها در ادامه نامه مردم را به اتحاد برای نجات سرزمین مادری خود دعوت کردند و افزودند که همه این‌ها برای حفظ کشورمان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار